Zásadní problém pro živnostníky: ojeté dodávky jsou stočené třikrát více než osobáky

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 10. 2018 6:02
Živnostníci s ojetými dodávkami mohou mít s novou legislativou, jež znemožňuje provoz aut se stočeným tachometrem, zásadní problém. V případě užitkových vozů totiž k manipulacím s počítadlem kilometrů dochází častěji a podle expertů je na trhu mnoho aut, která jsou běžně stočená o půl milionu najetých kilometrů.

Problémům se stočenými auty se věnujeme dlouhodobě. Pokud uvažujete o koupi modelu Škoda z druhé ruky, přečtěte si, jak často a kterým modelům se na trhu ojetin stáčejí tachometry nejčastěji. Zde je hitparáda stočených Škodovek.

Foto: Cebia

Podle Zicha pak bývá skutečně obtížné rozpoznat, jestli má dodávka najeto dvě stě nebo tři sta padesát tisíc kilometrů. "Odhalit stočený tachometr u dodávky není snadné ještě z toho důvodu, že počitadlo kilometrů obsahuje jen šest číslic, tzn. že se po ujetí 999 999 km vynuluje a ujetá vzdálenost se načítá od nuly," dodává Minksová z Cebie. Za svůj život přitom užitková vozidla ujedou výrazně více kilometrů než osobní.

Na obrázku nadvakrát stočený Renault Master. Pravděpodobně proto, aby se v bazaru snadněji prodal.

 

Právě se děje

Další zprávy