Zásadní problém pro živnostníky: ojeté dodávky jsou stočené třikrát více než osobáky

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 10. 2018 6:02
Živnostníci s ojetými dodávkami mohou mít s novou legislativou, jež znemožňuje provoz aut se stočeným tachometrem, zásadní problém. V případě užitkových vozů totiž k manipulacím s počítadlem kilometrů dochází častěji a podle expertů je na trhu mnoho aut, která jsou běžně stočená o půl milionu najetých kilometrů.

Problémům se stočenými auty se věnujeme dlouhodobě. Pokud uvažujete o koupi modelu Škoda z druhé ruky, přečtěte si, jak často a kterým modelům se na trhu ojetin stáčejí tachometry nejčastěji. Zde je hitparáda stočených Škodovek.

Foto: Cebia

Lehká užitková vozidla jsou podle Minksové také častěji servisována v nezávislých dílnách, které stavy tachometru nezanášejí do žádného systému. Dochází také k průběžnému stáčení, stejně jako tomu je u klasických osobních aut. Pomocí on-line kontrolních systémů pak jsou tyto stočené ojetiny neodhalitelné.

Pokud byste se chtěli vyvarovat pořízení stočené dodávky, v první řadě je lepší vyhnout se autům ze zahraničí a bez prokazatelné servisní historie. To samé platí ostatně i v případě osobních vozidel.

V případě tohoto Mercedesu Sprinter mohlo dojít k úpravě tachometru před první evidenční kontrolou. Údaje z ciziny se obyčejně špatně ověřují. Následně však byla dodávka prokazatelně stočena ještě jednou.

 

Právě se děje

Další zprávy