Zásadní problém pro živnostníky: ojeté dodávky jsou stočené třikrát více než osobáky

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 10. 2018 6:02
Živnostníci s ojetými dodávkami mohou mít s novou legislativou, jež znemožňuje provoz aut se stočeným tachometrem, zásadní problém. V případě užitkových vozů totiž k manipulacím s počítadlem kilometrů dochází častěji a podle expertů je na trhu mnoho aut, která jsou běžně stočená o půl milionu najetých kilometrů.

Problémům se stočenými auty se věnujeme dlouhodobě. Pokud uvažujete o koupi modelu Škoda z druhé ruky, přečtěte si, jak často a kterým modelům se na trhu ojetin stáčejí tachometry nejčastěji. Zde je hitparáda stočených Škodovek.

Foto: Cebia

"Podle našich dat přitom odhadujeme, že dodávky jsou průměrně stočené o 300 000 kilometrů," říká Barbora Minksová ze společnosti Cebia, která provozuje systém AutoTracer, v němž si lze stav tachometru zkontrolovat. Osobní auta se přitom podle odhadů Cebie stáčejí "jen" o 100 000 kilometrů.

V kilometrových záznamech nejvýrazněji stočených ojetin, které Cebia zveřejňuje, se dokonce dá najít třeba Mercedes Sprinter s nájezdem uměle sníženým o více než 600 000 km, výjimkou nejsou ani transity nebo vozy Renault Master, které ve skutečnosti pravděpodobně najely o 500 000 km více. Narazili jsme také na Peugeot Boxer stočený ze čtyř set tisíc na hodnotu odpovídající zánovnímu vozu (na obrázku).

 

Právě se děje

Další zprávy