Otevřená Škoda Karoq je realitou. Červený speciál se jmenuje Sunroq, na silnici ho asi nepotkáte

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 6. 2018 15:50
Letos popáté se studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto pustili do stavby vlastního speciálu. A podobně jako například loni se jejich vizí stal otevřený automobil. Jestliže loni stál na základech Citiga, letos prototyp vychází z kompaktního SUV Karoq. Na návrh lidí na sociálních sítí dostalo auto jméno Sunroq, které je podle mladoboleslavské automobilky příznačné.
Kabriolet od škodovky? Červený speciál Sunroq na silnici asi nepotkáte | Video: ŠKODA

Celkem 23 žáků z odborného učiliště Škoda Auto se podílelo na stavbě prototypu Sunroq. Studenti začali pracovat již v říjnu loňského roku a postarali se prakticky o všechno - návrh exteriéru i interiéru, mechaniku i konstrukci vozu. Jen začátek práce měli ulehčený, protože jako základ jejich konceptu posloužilo sériové SUV Karoq.

Otevřených víceúčelových vozů nepamatuje trh mnoho - z poslední doby lze jmenovat neúspěšný Nissan Murano CrossCabrio a naopak populární Range Rover Evoque Convertible. Hlavní změnou oproti standardnímu Karoqu je celkem logicky absence pevné střechy. Studenti také upravili dveře a design A a B sloupků.

Skica zadních partií konceptu Sunroq.
Skica zadních partií konceptu Sunroq. | Foto: Škoda Auto

Zcela nová je zadní část konceptu. Oproti Karoqu má výrazně červený speciál zcela přepracované víko kufru a za trojicí zadních sedadel možná lehce kontroverzní "hrb". Vedle takto výrazných změn prodělalo auto i decentnější úpravy - znamená to třeba sportovněji laděný přední nárazník, který za tmy promítá na vozovku logo s okřídleným šípem. Stejnou věc umí i zadní nárazník. Podsvícené jsou i kliky dveří, celek pak dotváří částečně červená litá kola s průměrem 20 palců. Celkový styl vozu odpovídá cílové skupině, kterou mají být mladí lidé, i přesto je ale Sunroq stejně velký jako Karoq.

Kabina je odlišená především koženým čalouněním v kombinaci krémové a červené, která ladí se zbytkem karoserie. Viditelné je rovněž použití sportovních sedaček s integrovanou hlavovou opěrkou. Technicky má vůz pod kapotou zcela sériovou zážehovou patnáctistovku TSI o výkonu 110 kW. Škoda tento motor dodává s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol.

Jméno Sunroq vzešlo z návrhů, které studentům prostřednictvím sociálních sítí poslali lidé. Podle Škody označení vystihuje pojetí vozu - "kabriolet, kam svítí slunce a který je ideálním společníkem pro letní prázdninové cestování," stojí v tiskové zprávě.

Prohlédněte si minulé speciály studentů učiliště Škoda Auto:

Škoda Sunroq není prvním učňovským prototypem. Vše začalo v roce 2014 s modelem Citijet, vycházejícím z řady Citigo. Kabriolet dostal dvě místa, bílomodré lakování a modré podsvícení. O rok později se představil Funstar, pick-up na základě Fabie, který zaujal například zelenými prvky na karoserii i ve světlech. Rok 2016 přinesl kupé Atero, postavené na základech Škody Rapid Spaceback. Loni studenti vyrukovali se zlatou plážovou buginou Element na základech Citiga. Vedle dvoumístného interiéru a absence dveří dostal koncept ledničku nebo televizi s úhlopříčkou 108 cm.

 

Právě se děje

Další zprávy