Celkem 23 žáků z odborného učiliště Škoda Auto se podílelo na stavbě prototypu Sunroq. Studenti začali pracovat již v říjnu loňského roku a postarali se prakticky o všechno - návrh exteriéru i interiéru, mechaniku i konstrukci vozu. Jen začátek práce měli ulehčený, protože jako základ jejich konceptu posloužilo sériové SUV Karoq.
Otevřených víceúčelových vozů nepamatuje trh mnoho - z poslední doby lze jmenovat neúspěšný Nissan Murano CrossCabrio a naopak populární Range Rover Evoque Convertible. Hlavní změnou oproti standardnímu Karoqu je celkem logicky absence pevné střechy. Studenti také upravili dveře a design A a B sloupků.
Zcela nová je zadní část konceptu. Oproti Karoqu má výrazně červený speciál zcela přepracované víko kufru a za trojicí zadních sedadel možná lehce kontroverzní "hrb". Vedle takto výrazných změn prodělalo auto i decentnější úpravy - znamená to třeba sportovněji laděný přední nárazník, který za tmy promítá na vozovku logo s okřídleným šípem. Stejnou věc umí i zadní nárazník. Podsvícené jsou i kliky dveří, celek pak dotváří částečně červená litá kola s průměrem 20 palců. Celkový styl vozu odpovídá cílové skupině, kterou mají být mladí lidé, i přesto je ale Sunroq stejně velký jako Karoq.
Kabina je odlišená především koženým čalouněním v kombinaci krémové a červené, která ladí se zbytkem karoserie. Viditelné je rovněž použití sportovních sedaček s integrovanou hlavovou opěrkou. Technicky má vůz pod kapotou zcela sériovou zážehovou patnáctistovku TSI o výkonu 110 kW. Škoda tento motor dodává s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol.
Jméno Sunroq vzešlo z návrhů, které studentům prostřednictvím sociálních sítí poslali lidé. Podle Škody označení vystihuje pojetí vozu - "kabriolet, kam svítí slunce a který je ideálním společníkem pro letní prázdninové cestování," stojí v tiskové zprávě.
Prohlédněte si minulé speciály studentů učiliště Škoda Auto:
Škoda Sunroq není prvním učňovským prototypem. Vše začalo v roce 2014 s modelem Citijet, vycházejícím z řady Citigo. Kabriolet dostal dvě místa, bílomodré lakování a modré podsvícení. O rok později se představil Funstar, pick-up na základě Fabie, který zaujal například zelenými prvky na karoserii i ve světlech. Rok 2016 přinesl kupé Atero, postavené na základech Škody Rapid Spaceback. Loni studenti vyrukovali se zlatou plážovou buginou Element na základech Citiga. Vedle dvoumístného interiéru a absence dveří dostal koncept ledničku nebo televizi s úhlopříčkou 108 cm.