Foto: Testovali jsme v provozu tři verze nové Škody Karoq. Podívejte se na jejich výhody a slabiny

Škodu Karoq jsme zkoušeli s naftovou šestnáctistovkou a dvoulitrem, a také s benzinovou patnáctistovkou.
Nejdříve jsme otestovali Škodu Karoq s naftovou šestnáctistovkou, pohonem předních kol a manuálním řazením. Auto potěšilo klidným chodem motoru, ale připadalo nám línější. Testovací trasu jsme zvládli ve svižném tempu se spotřebou šesti litrů nafty.
Všechny verze s pohonem předních kol mají jednoduchou verzi zadní nápravy. Auto bylo i na osmnáctipalcových kolech velmi komfortní, pohodlím se blíží většímu Kodiaqu a překonává sesterský Seat Ateca. V prudkých zatáčkách se ale docela naklánělo a někdy byl znát přejezd příčných nerovností typu silničních spár. Při projetí zatáčky pod plynem na podobných místech s sebou náprava trochu šila.
U verze s naftovým dvoulitrem, maximálním výkonem 110 kW, pohonem všech kol a víceprvkovou nápravou jsme nic takového nezaznamenali. Pohodlí bylo ještě o něco lepší stejně jako jízdní jistota. Spotřeba se proti šestnáctistovce zvýšila asi o půl litru.
Testovali jsme i benzinovou verzi 1.5 TSI, která zatím tvoří největší část z tři tisíc objednávek, které automobilka dostala na českém trhu v předprodejní fázi.
Foto: Jan Markovič
Ondřej Běhal
12. 10. 2017 7:03
Aktuálně.cz vyzkoušelo při mezinárodní prezentaci na Sicílii tři varianty nové Škody Karoq. Testovali jsme rodinné SUV od Škody s benzinovými i naftovými motory, provedení s pohonem předních i všech kol, s klasickými i samostatnými variabilními zadními sedadly, na silnicích, dálnicích i v lehkém terénu. Fotografie i dojmy objevíte v galerii.

Porovnali jsme technické parametry a výbavy nové Škody Karoq se sesterským Seatem Ateca, který se také vyrábí v Kvasinách, a dále s oblíbenými modely Ford Kuga a Hyundai Tucson. Podívejte se zde.

 

Právě se děje

Další zprávy