V jízdních pruzích určených autobusům veřejné dopravy mohou už nyní města povolit jízdu také vozům taxislužby a kolům, což se také často stává. Nově budou mít obce možnost vpustit do těchto pruhů také osobní auta s nejméně třemi pasažéry. Vláda tím chce podpořit společné využívání aut.
Ne všichni ale plán ministra dopravy Andrease Scheuera (CSU) vítají. Podle Zelených nedává smysl, protože nepovede k tomu, aby byla městská veřejná doprava atraktivnější. Naopak může vést k ucpání vyčleněných jízdních pruhů.
"Nepovede to k přesunu dopravy směrem od aut, ale spíše k zablokovaným autobusům," myslí si také Oliver Luksic, který je dopravním expertem další opoziční strany - svobodných demokratů (FDP).
S kritikou přišly také ekologické organizace a sdružení německých měst, podle něhož v pruzích pro autobusy není místo pro osobní auta. Navíc dohlížení na to, jestli počet cestujících skutečně převyšuje dva, by bylo pro policii velmi složité.
Ministr Scheuer kritikům vzkazuje, že je nakonec jen na městech, jestli novou možnost využijí, či nikoliv.
Novela zákona o silniční dopravě počítá i s dalšími úpravami, včetně lepší ochrany cyklistů, vyšších pokut za parkování na chodnících nebo pro řidiče, kteří nebudou tvořit záchrannou uličku.