Nejlevnější auta do zásuvky. Dostupnějších elektromobilů přibývá, nejsou jen do města

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 2. 2022 6:02
Je to trochu paradox. Nabídka elektromobilů s cenou do milionu korun se postupně rozrůstá, poptávka po autech do zásuvky ale klesá. Stále sice ceny elektromobilů nejsou úplně na úrovni podobně velkých aut se spalovacím motorem, oproti situaci před pár lety, kdy i nejlevnější elektrický vůz přišel klidně na 1,5 milionu, je to však jiná písnička. Na nejlevnější elektromobily se podívejte do galerie.

V galerii jsou sériově vyráběné elektromobily, které se dají na českém trhu sehnat do milionu korun. Některé modely mají i dražší verze, ty ale v tomto přehledu zmíněné nejsou. Vždy se jedná o osobní automobily, vynechána jsou elektroauta, která je možné řídit od 15 let. Loni se pak v Česku prodalo 2646 nových elektromobilů, to je o 616 méně než v roce 2020. Lídrem trhu se stala Škoda Enyaq iV se 738 prodanými kusy. Pod tímto odkazem si také můžete přečíst, jak je to s dotacemi na nákup nabíječky pro elektromobil.

Foto: Peugeot

Peugeot e-208 - od 800 000 Kč

Výkon: 100 kW
Baterie: 50 kWh
Dojezd: 362 km
Rozvor / objem kufru: 2540 mm / 309-1004 l
Prodeje 2021: 40 ks
Cena od: 800 000 Kč
Test: zde

Podobně jako Opel, i mateřský Peugeot má v nabídce elektrické malé auto a k němu příbuzné malé SUV se stejným pohonem. Technika Peugeotů e-208 a e-2008 se nijak neliší od Corsy-e a Mokky-e, to znamená 100 kW pod kapotou, nabíjecí výkon nejvýše 100 kW a papírový dojezd kolem 360 km pro malý hatchback. Jen cena je u francouzského lva vyšší, e-208 začíná na 800 tisících, i když pod milion se vejde ve všech dostupných výbavách.

Foto: Peugeot

Peugeot e-2008 - od 860 000 Kč

Výkon: 100 kW
Baterie: 50 kWh
Dojezd: 341 km
Rozvor / objem kufru: 2605 mm / 434-1467 l
Prodeje 2021: 79 ks
Cena od: 860 000 Kč

Pod milionovou hranici se dostanou i všechny verze SUV e-2008, ovšem jen díky aktuální akční slevě, kterou dovozce na vůz nabízí. Základní cenovka 860 tisíc korun je pak o kousek nižší než u Opelu Mokka-e, který je zároveň také menší než Peugeot. Technika je ale stejná, hodně podobný je i papírový dojezd, a tak je rozdílem mezi německým a francouzským modelem ještě popularita - e-2008 se loni prodalo skoro dvakrát tolik co Opelů Mokka-e.

 

Právě se děje

Další zprávy