Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Na přídi vozu se určité změny odehrávaly i v časech před faceliftem.
Na přídi vozu se určité změny odehrávaly i v časech před faceliftem. | Foto: Škoda Auto, Radek Pecák

Škoda 105/120

Vozů Škoda 105 se vyrobilo zhruba 840 tisíc. Značné množství jich zůstalo v tuzemsku, protože na Západě měli motoristé větší zájem o verzi Š-120 s výkonnějším motorem. Ačkoli domácí poptávku po modelu Š-105 dnes pohánějí vzpomínky na radostné mládí a také skutečnost, že u "veteránů" není archaické technické řešení na závadu, finanční zhodnocení základní verze stále není tak vysoké jako v případě luxusnějších a sportovnějších škodovek.

 

Právě se děje

Další zprávy