Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv značky Fiat

Fiat 131 Mirafiori

Původní cena 104 300 Kčs
Dnešní hodnota 120 000 Kč
Zhodnocení 15 700 korun

Automobily Fiat patřily v 60. a 70. letech neodmyslitelně do nabídky Mototechny. V roce 1978 však na rozdíl od předchozího období nešlo o malý model, nýbrž o vůz nižší střední třídy a klasické koncepce. Byl to zdařilý automobil, nástupce modelu 124, ale pro většinu českých zákazníků zůstal nedostižným snem. Stál tolik co škodovka a moskvič dohromady.

 

Právě se děje

Další zprávy