Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Foto: Smart

Smart EQ fortwo - od 591 690 Kč

Smart EQ fortwo je tak trochu jiné miniauto než ostatní v tomto přehledu. Především je ještě výrazně menší a nabízí jen dvě sedadla a za nimi miniaturní kufr. Ještě donedávna se dělal i s benzinovým motorem, teď už je ale celá značka, vlastněná Daimlerem a Geely, plně elektrická. A prodejům minimálně v Česku to moc nepomáhá - za leden až říjen se prodal podle statistik SDA jeden jediný Smart. Však také v českém konfigurátoru už ani nenajdete plnohodnotný pětidveřový model forfour, ale právě jen fortwo - jako hatchback nebo jako kabriolet.

Maximální výkon elektromotoru je 60 kW, ovšem kapacita baterie 17,6 kWh nestačí ani na Dacii Spring. Také papírový dojezd - nejvýše 159 km u hatchbacku a 153 km u kabrioletu - je velmi nízký i na poměry městských miniaut. Nabíjecí výkon je pak maximálně 22 kW.

Při ceně od 591 690 korun, respektive 664 290 korun za kabriolet se tak dost možná ani nejde příliš divit, že elektrický Smart zkrátka v Česku netáhne. A to i přes poměrně slušnou základní výbavu.

 

Právě se děje

Další zprávy