Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Foto: Kia

Kia Picanto - od 269 980 Kč

Také Kia, která s Hyundai tvoří jeden koncern, je stále věrná těm nejmenším automobilům. Picanto se aktuálně nabízí ve třetí generaci, a to od roku 2017, a technicky je příbuzné s již zmíněným Hyundai i10. Sází ale na trochu jiný vnější design a má o něco kratší rozvor náprav. Do kufru však naloží téměř stejných 255 litrů.

Zcela totožná je také nabídka pohonných jednotek. To znamená, že se začíná u litrového tříválce naladěného na 49 kW, jemuž dělá doplněk čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 62 kW. Pro verze GT Line, která je sportovnější, a také X-Line, která má plastové obložení podběhů a vizuálně se chce přiblížit segmentu SUV, se pak nabízí ještě tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 73 kW. S ním se mimochodem auto dostane na 100 km/h za velmi slušných 10,3 sekundy. Pro všechny motory se nabízí pětistupňová manuální převodovka, atmosférické motory umí za 20 tisíc nabídnout automatizované řazení.

Cena Picanta začíná na 269 980 korunách, tedy výše než v případě Hyundai, ovšem již v základu má autorádio i manuální klimatizaci. Na druhou stranu postrádá asistenční systémy, z nichž je i ve vyšších verzích GT Line a X-Line k dispozici standardně jen nouzové brzdění a za další se připlácí. Mimochodem obě verze startují shodně na 334 980 korunách, a to se silnější dvanáctistovkou.

 

Právě se děje

Další zprávy