Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Foto: Hyundai Motor

Hyundai i10 - od 239 990 Kč

Podobně jako Italové, ani Korejci zatím na segment miniaut nezanevřeli. Hyundai tak nabízí zájemcům model i10, který měl v aktuální třetí generaci premiéru před dvěma lety na podzim a v současnosti je druhým nejoblíbenějším autem své třídy v Česku. Nabízí se výhradně v pětidveřovém provedení a podobně jako Panda od Fiatu pracuje s obestavěným prostorem. V kufru tak má třeba 252 litrů, ještě o 27 litrů více než Panda.

Zároveň sází také na bohatou nabídku motorů. Základem je atmosférický litrový tříválec s výkonem 49 kW, doplněný o čtyřválcovou dvanáctistovku s výkonem 62 kW. Sportovně laděné provedení N Line se vedle nepřeplňované dvanáctistovky nabízí ještě i s litrovým přeplňovaným tříválcem o výkonu 73 kW. Všechny motory mají standardně manuální pětikvalt, atmosférické motory ale mohou za příplatek 30 tisíc korun odjet s pětistupňovou automatizovanou převodovkou.

Na rozdíl od konkurence si i10 také zachovala nízkou cenu. V akci startuje na 239 990 korunách, přestože rádio nebo klimatizaci taková výbava nemá. Sází ale na asistenční systémy, které nejsou běžné ani o segment výše. Sportovně naladěný model N Line začíná přesně o 100 tisíc korun výše, ovšem s podstatně bohatší komfortní výbavou. Jak jezdí, si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy