Souboj o nejlepší rodinné SUV. Nová Kia Sorento nastupuje proti Škodě Kodiaq a dalším

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 10. 2020 6:02
Segment SUV střední třídy je v Česku dlouhodobě kořistí Škody Kodiaq, která nechává konkurenty prodejními čísly daleko za sebou. Za devět měsíců letošního roku má na svém kontě už 4503 prodaných kusů. To taková Kia Sorento je jen na 46 kusech, za což ale může generační výměna. Právě začátkem října totiž začala česká Kia přijímat objednávky na čtvrtou generaci Sorenta. Porovnali jsme ji s Kodiaqem.
Foto: Kia

Nová Kia Sorento

Čtvrtá generace korejského SUV Kia Sorento se oproti předchůdci dost proměnila. A to nejen designově, ale především technicky. Stojí totiž na nové platformě pro středně velká SUV. V porovnání s končící třetí generací je novinka delší o 10 mm, zároveň má ale také prodloužený rozvor náprav o 35 mm. 10 mm navrch má Sorento též v oblasti šířky a výšky karoserie.

Sedm míst k sezení uvnitř zůstává, za třetí řadu si je však nutné připlatit 25 tisíc korun ve všech dostupných výbavách. Kia k sedadlům ale nabízí i vlastní výdechy klimatizace a USB nabíjení. Zavazadlový prostor se u nové generace odlišuje dle zvoleného pohonu. S klasickým naftovým motorem má v pětimístném uspořádání 705 až 2100 litrů a v sedmimístném 187 až 2011 litrů - v obou případech více než u stávajícího provedení. Především při sklopení sedadel je nárůst skutečně výrazný. Protože se ale nové Sorento nabízí i s hybridním pohonem, pak je důležité uvést, že v takovém případě má kufr 697 až 2085 litrů, respektive 179 až 1996 litrů.

A když je řeč o motorových variantách, tak ty jsou zatím dvě. Konvenčněji smýšlející zákazníky asi stále naláká více naftový čtyřválec 2.2 CRDi s výkonem 148 kW. Ten se dodává s pohonem předních nebo všech kol, v každém případě má ale osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. V průměru si nárokuje 5,4 až 5,6 l / 100 km s pohonem předních a 5,7 až 6,0 l / 100 s pohonem všech kol.

Novinkou je použití benzinového hybridu v kombinaci přeplňovaného čtyřválce 1.6 T-GDI s elektromotorem. Dohromady má tato soustava 169 kW, nabízí se jen s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem a spotřebuje v průměru 5,6 až 6,2 l / 100 km. Má ale mnohem nižší emise CO2 než naftový agregát - 129 až 141 g proti 150 až 158 g na kilometr u turbodieselu s pohonem 4×4.

Na začátku příštího roku pak nabídku rozšíří ještě plug-in hybrid se systémovým výkonem 195 kW, který zvládne i několik desítek kilometrů jen v elektrickém režimu.

Výrazně se oproti předchůdci změnil design s ostřeji řezanými diodovými světlomety vpředu i vzadu a větší maskou chladiče. Kabině pak sice dominuje displej multimediálního systému, zcela se ale nezbavila fyzických tlačítek pro úpravu hlasitosti či ovládání klimatizace. Novinkou je standardní digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Rozšířením prošla také nabídka asistenčních systémů, za zmínku stojí kamerové sledování slepých úhlů, kdy se situace mimo zorný úhel řidiče přenáší prostřednictvím kamery do ciferníku v digitálním přístrojovém panelu.

 

Právě se děje

Další zprávy