Nová Kia Sorento
Čtvrtá generace korejského SUV Kia Sorento se oproti předchůdci dost proměnila. A to nejen designově, ale především technicky. Stojí totiž na nové platformě pro středně velká SUV. V porovnání s končící třetí generací je novinka delší o 10 mm, zároveň má ale také prodloužený rozvor náprav o 35 mm. 10 mm navrch má Sorento též v oblasti šířky a výšky karoserie.
Sedm míst k sezení uvnitř zůstává, za třetí řadu si je však nutné připlatit 25 tisíc korun ve všech dostupných výbavách. Kia k sedadlům ale nabízí i vlastní výdechy klimatizace a USB nabíjení. Zavazadlový prostor se u nové generace odlišuje dle zvoleného pohonu. S klasickým naftovým motorem má v pětimístném uspořádání 705 až 2100 litrů a v sedmimístném 187 až 2011 litrů - v obou případech více než u stávajícího provedení. Především při sklopení sedadel je nárůst skutečně výrazný. Protože se ale nové Sorento nabízí i s hybridním pohonem, pak je důležité uvést, že v takovém případě má kufr 697 až 2085 litrů, respektive 179 až 1996 litrů.
A když je řeč o motorových variantách, tak ty jsou zatím dvě. Konvenčněji smýšlející zákazníky asi stále naláká více naftový čtyřválec 2.2 CRDi s výkonem 148 kW. Ten se dodává s pohonem předních nebo všech kol, v každém případě má ale osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. V průměru si nárokuje 5,4 až 5,6 l / 100 km s pohonem předních a 5,7 až 6,0 l / 100 s pohonem všech kol.
Novinkou je použití benzinového hybridu v kombinaci přeplňovaného čtyřválce 1.6 T-GDI s elektromotorem. Dohromady má tato soustava 169 kW, nabízí se jen s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem a spotřebuje v průměru 5,6 až 6,2 l / 100 km. Má ale mnohem nižší emise CO2 než naftový agregát - 129 až 141 g proti 150 až 158 g na kilometr u turbodieselu s pohonem 4×4.
Na začátku příštího roku pak nabídku rozšíří ještě plug-in hybrid se systémovým výkonem 195 kW, který zvládne i několik desítek kilometrů jen v elektrickém režimu.
Výrazně se oproti předchůdci změnil design s ostřeji řezanými diodovými světlomety vpředu i vzadu a větší maskou chladiče. Kabině pak sice dominuje displej multimediálního systému, zcela se ale nezbavila fyzických tlačítek pro úpravu hlasitosti či ovládání klimatizace. Novinkou je standardní digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Rozšířením prošla také nabídka asistenčních systémů, za zmínku stojí kamerové sledování slepých úhlů, kdy se situace mimo zorný úhel řidiče přenáší prostřednictvím kamery do ciferníku v digitálním přístrojovém panelu.