Renault Captur
Na trhu: 2013 až 2020
Typický pětiletý vůz: 0.9 TCe, 65 000 km, 310 000 Kč
Malé crossovery před deseti lety roztomilým designem okouzlily srdce žen, přinesly však i užitnou hodnotu. Proti výchozím hatchbackům - v tomto případě Clio - nabízejí kabinu citelně širší v loktech, vzpřímenější sezení nechává víc místa na nohy vzadu a kufr s 377 litry odpovídá autu o třídu většímu. I když si tedy odmyslíte žoviální kukuč a legračně zvednutý podvozek, pořád máte užitek srovnatelný s Golfem za cenu nižší o sedmdesát tisíc.
Germanofilové se možná ušklíbnou, jestli je srovnatelná také kvalita, ale se současnými modely Renaultu moc potíží není. Důležitou výjimkou je nepovedený motor 1.2 TCe, trpící na neopravitelné zadření ve válcích. Neberte ho ani po záruční výměně, nový motor čeká dříve nebo později stejný osud. Na výběr je tedy mezi benzinovým tříválcem 0.9 TCe, který moc nejede, ale dobře snáší používání na kratší cesty, a dražším, ale dynamičtějším dieselem 1.5 dCi.
S jednoduchým podvozkem a vyšším těžištěm Captur není vzorem sofistikované jízdy, interiér je zpracovaný jednoduše a na delší cesty by se hodila fortelnější sedadla. Na oplátku kabina pojme i vyšší postavy, dovnitř se snadno nastupuje a řidič má výborný výhled.