Jak na drahé ojetiny? Hledejte výběhové modely a méně slavné značky. Máme sedm tipů

Martin Frei Martin Frei
10. 8. 2022 5:53
Zdražování posledního roku je u konce a ceny aut z druhé ruky se stabilizují. Nejvyšší čas se jimi probrat a najít pár dobrých tipů. I při dnešní drahotě totiž platí, že méně oblíbené auto je levnější. Přitom může být kvalitní a spolehlivé, jen si holt nezískalo dost početný okruh příznivců. Mezi pětiletými ojetinami jsme našli sedm zajímavých modelů, na kterých ušetříte.
Foto: Ford

Ford Focus III

Na trhu: 2011 až 2017
Typický pětiletý vůz: kombi 1.0 Ecoboost, 65 000 km, 320 000 Kč

Dvacet porevolučních let si u nás Ford užíval velkou oblibu a prestiž. Od hospodářské krize se ale sešla série špatných rozhodnutí s houstnoucí konkurencí, zákazníci se rozutekli a následovali je i mnozí z dealerů. Obchod pokračuje jen za cenu velkých slev, jejichž důsledkem jsou nízké zůstatkové hodnoty.

Minulá, historicky třetí generace Focusu navíc před pěti lety končila a dnes už také vypadá staře. Přitom jezdí báječně a většinou i spolehlivě, připomínky bychom měli spíš k nevalné prostornosti kabiny. Ale tak už to chodí: prostornější Golf je běžně o osmdesát tisíc dražší.

Nejlevněji pořídíte benzinový tříválec 1.0 Ecoboost, který se po hospodách netěší velké úctě, ale ve skutečnosti funguje oddaně. Nevýhodou je dražší údržba - citlivost na správný typ oleje a po 200 tisících kilometrech výměna rozvodů i se zdvihátky za třicet tisíc.

Před silnějšími čtyřválci se ale mějte na pozoru, 1.6 Ecoboost se nápadně často zadírá na válcích a pozdější 1.5 Ecoboost si uměl obrousit vačku u pohonu vstřikovacího čerpadla. Nejpředvídatelnější servisní náklady tak nakonec může nabídnout starý jednoduchý diesel 1.5 TDCi, u něhož se případné opravy vstřikovačů nebo turbodmychadla nevymykají standardu.

 

Právě se děje

Další zprávy