Porovnání - Škoda Enyaq iV: od 1 072 900 Kč
Z českého pohledu největším konkurentem Ioniqu 5 je Škoda Enyaq iV. Jak už jsme zmínili v úvodu, v otázce výkonu, kapacity baterie a dojezdu jsou oba modely v podstatě vyrovnané. Čtyřkolku české SUV v blízké budoucnosti rovněž dostane. Výhodou korejského modelu je především standardní možnost využití až 350kW rychlonabíjení, Enyaq se slabší baterií umí maximálně 100 a s větší maximálně 125 kW (a to je za tuto možnost ještě potřeba připlácet, standardem je podpora výkonu 50 kW). Co konkurence Ioniqu 5 také neumí, to je už zmíněná možnost nabíjet jiné elektrospotřebiče.
Ani cenově si nejsou český a korejský zástupce moc vzdálení. V základní verzi je Enyaq iV o kousíček levnější, a to při již zmíněných podobných technických parametrech. V tabulce se můžete přesvědčit, jak jsou na tom oba základní modely s výbavou.
Porovnání výbavy
|
Ioniq 5 Eco Smart |
Enyaq iV 60 Loft |
Cena |
1 099 990 Kč |
1 072 900 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S + upozornění na auta při couvání |
+ 21 500 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) |
Středový airbag vpředu |
S |
S |
Tempomat |
S - adaptivní |
S + omezovač |
Klimatizace |
S - automatická |
S - třízónová automatická |
Dotykový displej |
S - 12,3 palce |
S - 13 palců |
Rádio |
S |
S |
Navigace |
S |
+20 500 Kč (v paketu Infotainment) |
Digitální budíky |
S - 12,25 palce |
S - 5,3 palce |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Bezdrátové nabíjení telefonu |
N |
S |
Vyhřívání volantu |
S + multifunkční a kožený potah |
S + multifunkční a kožený potah |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 19 palců |
Tepelné čerpadlo |
+40 000 Kč (paket Range) |
+30 500 Kč |
Jak je vidět, oba modely mají za podobnou cenu i hodně podobnou výbavu, Hyundai dominuje především nabídkou standardních elektronických asistentů, zatímco Škoda má o malý kousek lepší komfortní výbavu. Také nabízí více příplatků, u Ioniqu si až na drobnosti jako lak karoserie prakticky nemáte za co připlatit.
Což mimochodem platí i pro vyšší výbavu Style, kde je tedy ještě mezi příplatky jeden extra výbavový paket. V porovnání s Enyaqem Loft je vyšší stupeň u Hyundai dražší, což platí i pro Enyaq ve sportovně laděné výbavě Sportline, která ale sází především na vizuální doplňky exteriéru i interiéru.
Pokud bychom vzali Ioniq 5 s větší baterií za nejméně 1 269 990 korun ve výbavě Smart, zjistíme, že Enyaq 80 iV Loft je s cenou 1 202 900 korun opět o něco levnější. Co se týče skladby obou stupňů výbavy, je přitom stejná jako ve výše uvedené tabulce, jen je potřeba započítat standardní tepelné čerpadlo korejského modelu, za nějž si mladoboleslavský elektromobil účtuje 30 500 korun.