Konkurent číslo 1: Škoda Karoq - od 515 900 Kč
Kdo jiný než další české SUV by mělo být pro Hyundai Tucson největším soupeřem. Tím spíš, když je Škoda Karoq nejprodávanějším modelem své části trhu a Tucson je číslo dvě. Hyundai je přitom o něco větší než Škoda - a to nejen délkou, ale poměrně výrazně i rozvorem náprav. Velikost zavazadelníku se u Tucsonu odlišuje dle zvolené motorizace. Největší objem má benzinový motor, nejmenší naftový mild-hybrid. Škoda ale Hyundai poráží alespoň nabídkou systému VarioFlex, tedy posuvné zadní lavice, kterou lze v případě potřeby i vyjmout. Stojí nicméně 12 800 korun.
Technické srovnání
|
Škoda Karoq |
Hyundai Tucson |
Rozměry (d/š/v): |
4382/1841/1624 mm |
4500/1865/1650 mm |
Rozvor náprav: |
2624 mm; 2629 mm (4×4) |
2680 mm |
Objem kufru: |
521/1630 l; 479-588/1605-1810 l (VarioFlex) |
546-620/1725-1799 l (dle motoru) |
Benzinové motory: |
1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW) |
1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW) |
Naftové motor: |
2.0 TDI (110 kW) |
1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
Hybridní pohon: |
---------- |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Cena od: |
515 900 Kč |
529 990 Kč |
Také nabídkou motorů model z Nošovic SUV z Kvasin (a teď už i z Bratislavy - čtěte zde) předčí. Nabízí plnohodnotný hybrid, několik mild-hybridů a také výše položenou výkonovou špičku. Zatímco Tucson má již v základu 110kW čtyřválec s turbodmychadlem, Karoq se musí spokojit s 81kW přeplňovaným tříválcem. To vše za navíc prakticky stejnou cenu. Nabídka Karoqu v aktuálním ceníku ale ještě není zcela kompletní, přibýt by do něj měl třeba i 85 kW turbodiesel. Mimochodem zatímco Hyundai má pohon všech kol alespoň volitelně u většiny motorů, u Karoqu je to pouze 110kW TDI v kombinaci s dvouspojkovým automatem.
Pro srovnání se Škodou Karoq jsme u obou aut zvolili 110kW přeplňované čtyřválce. Právě benzinové motory v prodejích o obou modelů zatím v letošním roce převažují. A jakkoliv by u Tucsonu bylo možné zůstat v základní výbavě za akčních 529 990 korun, zvolili jsme nakonec tu druhou s názvem Comfort za 589 990 korun. U Škody Karoq je pro 110 kW potřeba sáhnout minimálně po druhé nejnižší výbavě Ambition minimálně za 623 900 korun, stejné peníze ale stojí i lépe vybavený akční model 125 let, proto jsme do srovnání vybrali ten.
Porovnání výbavy
|
Karoq 1.5 TSI 125 let |
Tucson 1.6 T-GDI Comfort |
Cena |
623 900 Kč |
589 990 Kč |
Nouzové brzdění |
S - cyklisté a chodci |
S - cyklisté a chodci |
Udržování jízdního pruhu |
+20 600 Kč (vč. sledování slepých úhlů) |
S |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem |
S - 8 palců |
S - 8 palců |
Digitální budíky |
N |
S - 10,25 palce |
Vyhřívání volantu |
S |
N |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu |
N |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu |
S - vzadu + kamera |
Bezklíčové startování |
S |
N |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Střešní ližiny |
S |
S |
Litá kola |
S - 16 palců |
S - 17 palců |
I kvůli akční slevě 60 tisíc korun je Hyundai Tucson levnějším z dvojice konkurentů. A je levnější ve více výbavách, nejen v této porovnávané. Například do ceny Karoqu 125 let by se korejský model dostal v ještě vyšší variantě Smart. Výbava obou aut je ale jinak u v tabulce zmíněných variant porovnatelná. Tu má nějaký prvek navíc Škoda, tu Hyundai. Model s okřídleným šípem je možné více individualizovat než Tucson - ten je prostě třeba vzít tak, jak je nakonfigurován.
Výhodnější je nakonec čistě tabulkově Hyundai, který je větší, s podobně silným motorem o něco levnější a nabízí porovnatelnou výbavu jako Karoq. Pro někoho může být výhodou i nabídka hybridního pohonného ústrojí. Na osobním vkusu je potom vzhled obou automobilů, obecně je ale Škoda ta konzervativnější a Hyundai ten více avantgardní.