Co je nového?
Omlazený Hyundai i30 je rozpoznatelný na první pohled. Má novou masku, pozměněný design světlometů či upravený interiér s novým multimediálním systémem a digitální přístrojovou deskou (více o modernizaci čtěte zde).
Změny se ale odehrály především pod kapotou. V základu si nošovický model zachovává atmosférický motor, nově má však objem 1,5 litru a výkon 81 kW. To je o 8 kW více než před modernizací. Šestistupňová manuální převodovka ale zůstává.
Přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 88 kW zůstává součástí nabídky, nově je však za příplatek 20 tisíc korun dostupný i v mild hybridní verzi. To znamená 48V pomocný startér-generátor, který zlepší akceleraci a sníží spotřebu. K dispozici bude i funkce plachtění, navíc v kombinaci s inteligentní šestistupňovou manuální převodovkou. Ta je součástí příplatkového mild hybridního balíčku. Celé to znamená, že při sundání nohy z plynu dokáže auto "vyřadit" na neutrál, čímž běžící motor nebude pouze brzdit.
Litrový tříválec není, co se týče mild hybridu, sám. Standardně je tato technologie kombinovaná s novou benzinovou 1.5 T-GDI o výkonu 118 kW, respektive turbodieselem 1.6 CRDi s výkonem 100 kW. Hyundai nabídne i slabší verzi naftového motoru s 85 kW, ta ale nemůže mít mild hybridní technologii.
Ruční řazení lze u všech motorů vyjma základní patnáctistovky nahradit sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Ten má možnost sekvenčního řazení pádly pod volantem a stojí navíc 50 tisíc korun.