Citroën přitom při tvorbě nové C4 použil trik, který zkusila třeba Škoda s modelem Scala. Na maximum natáhl platformu pro malá auta s označením CMP, to znamená, že novinka je spřízněná třeba s Peugeotem 208 nebo Opelem Corsa. Na první pohled to může vypadat nelogicky, Francouzi si tak ale otevřeli cestu k tomu, že vedle konvenčních spalovacích motorů mohou nabídnout rovnou i elektrickou variantu ë-C4.
Ta používá známou techniku, tedy 100kW elektromotor s točivým momentem 260 Nm, jemuž dodává energii lithiový akumulátor s kapacitou 50 kWh. Podle cyklu WLTP má novinka na jedno nabití ujet 350 km, Citroën také udává nejvyšší rychlost 150 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny.
Nabíjet lze kompaktní model na rychlonabíječce s výkonem nejvýše 100 kW. V tu chvíli je 80 procent dojezdu k dispozici za půl hodiny. Pomalejší cestou je využití wallboxu - třífázová nabíječka znamená plnou kapacitu za pět hodin, jednofázová za 7,5 hodiny. Nejpomalejší metodou je využití běžné zásuvky, v tu chvíli ale nabití zabere více než jeden den. Při využití posílené zásuvky pracující s 16A napětím se doba zkrátí na asi 15 hodin. Elektrická varianta umí rovněž rekuperovat energii při brzdění.
Vedle elektrického pohonu ale nabídne nová C4 i klasické spalovací motory. V případě benzinových agregátů PureTech jde o výkon 74, 96 nebo 114 kW, přičemž prostřední verzi je vedle šestistupňového manuálu možné zkombinovat i s osmistupňovým automatem, který má nejsilnější motor automaticky. Turbodiesely BlueHDi mají 81 nebo 96 kW, a zatímco slabší verze se dodává jen s manuální, silnější pro změnu jen s automatickou převodovkou.
Jak potvrdil šéf Citroënu Vincent Cobée během úterního virtuálního představení vozu, další motorové (ani karosářské) varianty, jako například plug-in hybrid, nejsou v tuto chvíli v plánu. Na druhou stranu spalovací i elektrická verze mají na trh přijít ve stejnou dobu a ambice nejsou malé. "U elektrické varianty míříme na desetiprocentní prodejní podíl," předeslal Cobée s tím, že se podíl elektromobilu na celkových prodejích řady C4 může v budoucnu ještě zvednout.
Vnější design znamená jistý odklon od stávající C4 Cactus, Vincent Cobée pak hovoří o novém ztvárnění designového jazyka značky. Je však třeba říci, že ani u nového modelu se Citroën úplně nevzdal prvků ze světa SUV. Vlastní jsou tak C4 světlá výška 156 mm, výrazná 16- až 18palcová kola, velmi robustní tvarování přední části, vyšší pozice za volantem či plastové obložení spodní části nárazníků, prahů i podběhů.
To však návrháři nakombinovali se svažující se střechou ve stylu kupé, která výrazně pomáhá aerodynamice. Na tvarování zadní části je potom jasně patrná inspirace minulostí - vedle modelu GS také třeba Citroënem BX nebo Xsara z 90. let.
Délka vozu je 4,36 metru, přičemž rozvor náprav ukrajuje z této hodnoty 2,67 metru. Především v oblasti rozvoru jde mezi kompakty o nadprůměrnou hodnotu. Před koleny zadních cestujících tak má být ve třídě nedostižných 198 mm. Kufr má v základním uspořádání 380 litrů, automobilka láká i na dvojitou podlahu.
Při pohledu na přední část nejvíce zaujme ztvárnění diodových světlometů. Ty jsou opět dvojité, denní svícení obstarávají pásky nejen navazující na logo značky, ale také v hlavních reflektorech. Na motiv pásků sází i skupinové svítilny, které mají poměrně komplikovaný tvar, k avantgardním prvkům karoserie se nicméně vizuálně poměrně hodí. Dalším charakteristickým prvkem je dělené zadní okno a spoiler, který se vizuálně o toto rozdělení stará.
Uvnitř designéři zareagovali na časté výtky ohledně ovládání C4 Cactus, protože vedle dotykového displeje opět přidali i fyzická tlačítka pro nastavování klimatizace či ovládání hlasitosti. Samotná obrazovka na vrcholu středového panelu má úhlopříčku 10 palců a doplňuje digitální budíky před řidičem.
Chybět nebude možnost vestavěné navigace, připojit telefon prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo bezdrátově nabíjet chytrý telefon. Elektrická ë-C4 má v případě obou displejů několik specifických funkcí k monitorování toku energie či zbývajícího dojezdu.
Důležitý je pro značku komfort cestování, s novou C4 dokonce cílí na titul nejkomfortnějšího auta svého segmentu. Pomoci k tomu mají vedle tlumičů s progresivními hydraulickými dorazy také například široká sedadla ze speciální pěny, která lépe tlumí nerovnosti přenášené do kabiny. Ta také sází na bohaté prosklení a měkčené materiály - alespoň v dosahu rukou. Palubní deska navíc dostala povrch se vzorem dvojitého šípu. Zmínku si zaslouží i výsuvný držák na mobil či tablet před spolujezdcem.
Celkem chce Citroën nabídnout novou C4 a ë-C4 v 31 kombinacích odstínů karoserie a barevných prvků kolem mlhovek či řešení Airbump. Laků je celkově sedm, vzorů barevných prvků pět. Interiér bude k dispozici vedle standardního v pěti různých provedeních barev a materiálů sedadel a detailů ve dveřích. Pro elektrickou verzi je specificky vyhrazen modrozelený odstín pásů v sedadlech a výplních dveří.
Jak moc je pro Citroën nová C4 důležitá, ukazují čísla z minulosti. Dvojitý šíp totiž prodal už 12,5 milionu automobilů spadajících mezi kompakty. Šéf značky Vincent Cobée také zdůraznil, že jde o první mainstreamový model značky s plně elektrickým pohonem.
O cenách je podle zástupců Citroënu zatím předčasné hovořit, podle indicií by však rozdíl v ceně spalovací a elektrické varianty nemusel být tak vysoký, jak se nejspíše všeobecně očekává. Automobilka by v podobě ë-C4 ráda nabídla dostupný elektromobil. Objednávky začne Citroën přijímat v září, první auta se pak k zákazníkům dostanou před koncem roku. A protože jde o přímého nástupce C4 Cactus, přebere i její místo na výrobní lince nedaleko Madridu.