Šneci po rüsselsheimsku. Francouzské kořeny vdechly Opelu Corsa nový život

Šneci po rüsselsheimsku. Francouzské kořeny vdechly Opelu Corsa nový život
Foto: Martin Frei
Martin Frei Martin Frei
19. 2. 2020 15:29
Automobilka s bleskem po zapojení do francouzské skupiny PSA viditelně ožívá. Nová Corsa vznikla v rekordním čase s přispěním techniky Peugeotu, přesto si zachovává jasnou identitu a vlastní styl. A co hlavně, v každodenním provozu se projevuje jako velmi schopné auto.

Zdá se to neuvěřitelné, ale minulá generace Opelu Corsa se s postupnými obměnami vyráběla čtrnáct let. Přežila hospodářskou krizi i těžké období výrobce s neúspěšnými pokusy o změnu vlastnické struktury, které vyústilo v pohlcení francouzskou skupinou PSA na jaře 2017. Mezitím tedy proběhly také dva pokusy postavit novou Corsu na různých platformách.

Přesto se dosavadní model až do loňska docela slušně prodával, což jen dokazuje, že to bylo v jádru poctivé auto. Na svou dobu hodně velké a praktické, ani o generaci mladší novinky nenabídly uvnitř víc místa. Robustnost ze staré školy ale znamenala také vysokou hmotnost, línější dynamiku a vyšší spotřebu.

Novinka tedy dělá dvougenerační skok a v jejím rodném listě je to hned vidět. Při srovnatelném vnitřním prostoru je o sto padesát (!) kilo lehčí. Nejvýrazněji pozměněná dimenze je pět centimetrů ubraných na výšce, což poznáte v sezení níž u podlahy a trochu atletičtějších nárocích na nastupování. Dva tři centimetry ubyly také před zadními sedadly, čímž se Corsa zařadila k průměru třídy.

Design odráží geny větších sourozenců. Že kdesi vespod spočívá železo ukované ve Francii, nepozná nikdo, komu to neřeknete. Nízká příď působí suverénně široce, silueta a celkové proporce přitom zachovávají hravost malého vozu. Tohle se bude mnoha ženám líbit.

Stejně silně dýchá vlastní identita z interiéru, přejímajícího motivy a ovladače z většího typu Astra. Uspořádání základních funkcí je přehledné a jednoduché. Ve struktuře menu komunikačního systému s dotykovou obrazovkou už poznáváme dílo Peugeotu, intuitivní o poznání méně.

Foto: Martin Frei

Mimochodem obrazovka zapuštěná do mohutného kokpitu nevypadá tak cool jako štíhlý vyčnívající tablet. Jenže za jízdy na ni dosáhnete mnohem snáz, což je z funkčního hlediska správně. Displej je přitom pořád dost vysoko, abyste na něm mohli za jízdy sledovat navigaci. Za to má Opel palec nahoru.

Opel Corsa 1.2 Turbo AT GS Line

Motor: benzinový 3válec, 1199 cm3
Výkon: 96 kW při 5500 ot./min
Točivý moment: 230 Nm při 1750 ot./min
Nejvyšší rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Kombinovaná spotřeba: 4,7 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 309 l 
Cena: od 449 990 Kč

Lehká karoserie a kola v rozích jsou ideálními předpoklady pro dobré jízdní vlastnosti a to také Corsa plní. Je pohotová, mrštná a snadno ovladatelná, přitom nabídne i na rozbitých českých cestách dost pohodlí. K ideálu ovšem potřebuje 16" ráfky, testované sedmnáctky se sportovním podvozkem už z ní dělají motokáru.

Základní tříválcová dvanáctistovka je pro příměstský provoz ideální a marná není ani na dálnici. S lehoučkou stavbou je to úplně jiná káva než v minulé generaci. Tentokrát ale testujeme nejsilnější přeplňovanou verzi 96 kW s automatem a sportovní výbavou GS Line, což je za 449 990 Kč věru bohémská volba.

Souhra motoru s převodovkou je díky hladce zabírajícímu hydraulickému měniči královsky pohodlná a přiměřeně intuitivní. Na dálnici se beruška statečně rozfofruje přes 200 km/h, ale pod sedm litrů na sto se s ní dostanou jen trénovaní vyznavači úsporné jízdy.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Aktualizováno před 2 minutami

Salač odstartuje do Velké ceny San Marina z předposlední řady

Filipu Salačovi kvalifikace na Velkou cenu San Marina silničních motocyklů nevyšla, do nedělního závodu Moto3 odstartuje z předposlední deváté řady. Devatenáctiletý český jezdec byl klasifikován na 26. místě, což je jeho nejhorší kvalifikační výsledek od Malajsie v listopadu 2019.

Salač po vydařeném pátku, kdy v trénincích figuroval v nejlepší desítce, nedokázal v dnešním třetím tréninku na rozdíl od většiny soupeřů zrychlit a musel už do první části kvalifikace. V ní obsadil dvanácté místo a do druhé části pro nejrychlejších osmnáct nepostoupil.

Salačův tým zvolil stejnou strategii jako ve třetím tréninku, vyjel na použitých pneumatikách. "Jen abych si to objel a zjistil, jaké jsou podmínky na trati a jak funguje tlak na té teplotě, jaká zrovna je. Pak jsme dali nové pneumatiky, první kolo jsem měl docela dobře rozjeté, ale pak jsem dostal highsider, tím to kolo pro mě skončilo," popsal.

Ve druhém si prožil totéž. "Bylo ještě rychlejší, ale bohužel jsem dostal další highsider a vyjel jsem mimo track limits. To kolo jsem dojel, myslím si, že i čas by stačil na postup do Q2. Když jsem najížděl do posledního kola, měl jsem dobrý pocit, že to vyjde, ale zase tam byla žlutá vlajka," uvedl. "Kvalifikaci jsme tedy opět prokaučovali, ale myslím si, že není nic ztraceného. Jsem tady hodně silný, dovedu jet rychle sám, to je důležité. Už se těším na zítřejší závod, bude to stíhací jízda," dodal Salač.

V italském Misanu se na prvních čtyřech místech nejslabší třídy seřadili domácí jezdci, třetí pole position v sezoně vybojoval Romano Fenati.

Kvalifikace na Velkou cenu San Marina, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Misanu:

Moto3: 1. Fenati (It./Husqvarna) 1:41,756, 2. Foggia (It./Honda) -0,257, 3. Antonelli (It./KTM) -0,264, …26. Salač (ČR/KTM) nepostoupil do druhé části kvalifikace.

Moto2: 1. R. Fernández (Šp./Kalex) 1:36,264, 2. Lowes (Brit./Kalex) -0,351, 3. A. Fernández (Šp./Kalex) -0,524.

MotoGP: 1. Bagnaia (It./Ducati) 1:31,065, 2. Miller (Austr./Ducati) -0,249, 3. Quartararo (Fr./Yamaha) -0,302.

Další zprávy