Hyundai i30 po modernizaci: Levná základní verze zůstává, jak si stojí proti Octavii?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 4. 2020 6:02
S cenou od necelých 300 tisíc korun se Hyundai i30 dostalo mezi nejlevnější auta českého trhu. Stále však šlo o rodinný hatchback se všemi důležitými výbavovými prvky. A ačkoliv nošovický model nedávno podstoupil omlazovací kúru, o výhodný základní model nepřišel. Naopak nabídku korejského modelu poprvé doplnily i mild hybridní verze.
Foto: Hyundai

Co je nového?

Omlazený Hyundai i30 je rozpoznatelný na první pohled. Má novou masku, pozměněný design světlometů či upravený interiér s novým multimediálním systémem a digitální přístrojovou deskou (více o modernizaci čtěte zde).

Změny se ale odehrály především pod kapotou. V základu si nošovický model zachovává atmosférický motor, nově má však objem 1,5 litru a výkon 81 kW. To je o 8 kW více než před modernizací. Šestistupňová manuální převodovka ale zůstává.

Přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 88 kW zůstává součástí nabídky, nově je však za příplatek 20 tisíc korun dostupný i v mild hybridní verzi. To znamená 48V pomocný startér-generátor, který zlepší akceleraci a sníží spotřebu. K dispozici bude i funkce plachtění, navíc v kombinaci s inteligentní šestistupňovou manuální převodovkou. Ta je součástí příplatkového mild hybridního balíčku. Celé to znamená, že při sundání nohy z plynu dokáže auto "vyřadit" na neutrál, čímž běžící motor nebude pouze brzdit.

Litrový tříválec není, co se týče mild hybridu, sám. Standardně je tato technologie kombinovaná s novou benzinovou 1.5 T-GDI o výkonu 118 kW, respektive turbodieselem 1.6 CRDi s výkonem 100 kW. Hyundai nabídne i slabší verzi naftového motoru s 85 kW, ta ale nemůže mít mild hybridní technologii.

Ruční řazení lze u všech motorů vyjma základní patnáctistovky nahradit sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Ten má možnost sekvenčního řazení pádly pod volantem a stojí navíc 50 tisíc korun.

 

Právě se děje

před 11 minutami

Testovací let vrtulníku Ingenuity na Marsu NASA kvůli chybě při prověrce o tři dny odložila

První testovací let malého vrtulníku Ingenuity na Marsu byl o tři dny odložen kvůli problému, který se vyskytl při zkoušce vysokých otáček rotorů. Informoval o tom na svém webu americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).

Předběžný termín prvního letu Ingenuity americká vesmírná agentura původně stanovila na tuto neděli. Na základě údajů, které z vrtulníku dostala v pátek pozdě večer, se však NASA rozhodla let odložit. První možný termín letu je středa 14. dubna.

Důvodem je, že během páteční prověrky vysokorychlostních otáček rotorů kontrolní zařízení ukončilo dřív sekvenci příkazů ovládajících test. To se stalo ve chvíli, kdy se měl letový počítač přepnout z předletového módu na mód letový. Podle NASA je ale vrtulník v pořádku a v bezpečí a na Zemi poslal úplnou sadu telemetrických údajů.

Zdroj: ČTK
Další zprávy