Elektrosupersport ze Srí Lanky nebo 600k tříválec. Takové unikáty mohly být v Ženevě

Martin Přibyl Martin Přibyl
7. 3. 2020 6:38
Ženevský autosalon není jen přehlídkou velkých výrobců, své stánky v Palexpu tradičně rozbalují i ti malí. Prodejně zavedeným značkám konkurovat nemohou, svým novátorstvím a odvahou je ale často předčí. Jejich výtvory ale bohužel lze naživo často obdivovat pouze na slavné autoshow, na silnici je skutečně jen tak nepotkáte.

Přinášíme přehled malosériových unikátů, které kvůli koronaviru a zrušení ženevského autosalonu běžný smrtelník asi nebude moci vidět na vlastní oči.

BAC Mono

Britský autoprůmysl možná skomírá, malých automobilek, které se zabývají sportovními modely, je na ostrovech ale stále požehnaně. Jednou z nich je firma zvaná prostě BAC. Do Ženevy chystala novou generaci svého jednomístného závodního speciálu, který je ale homologovaný i pro silniční provoz. Jmenuje se Mono.

Novinka je poháněna 2,3litrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu nějakých 330 koní a s točivým momentem 440 Nm. V porovnání s ostatními auty v přehledu to není mnoho, jenže auto, kterému chybí takové komfortní vymoženosti jako střecha, váží jen 570 kilo. Vůz prošel nejrůznějšími drobnými změnami, pár kilo ušetřili inženýři na kolech nebo na brzdách. Řada dílů je vyrobena na 3D tiskárně a lehký vůz je (navzdory silniční homologaci) určen především na víkendové řádění na okruhu.

 

Právě se děje

Další zprávy