Elektrosupersport ze Srí Lanky nebo 600k tříválec. Takové unikáty mohly být v Ženevě

Martin Přibyl Martin Přibyl
7. 3. 2020 6:38
Ženevský autosalon není jen přehlídkou velkých výrobců, své stánky v Palexpu tradičně rozbalují i ti malí. Prodejně zavedeným značkám konkurovat nemohou, svým novátorstvím a odvahou je ale často předčí. Jejich výtvory ale bohužel lze naživo často obdivovat pouze na slavné autoshow, na silnici je skutečně jen tak nepotkáte.

Přinášíme přehled malosériových unikátů, které kvůli koronaviru a zrušení ženevského autosalonu běžný smrtelník asi nebude moci vidět na vlastní oči.

Bugatti Chiron Pur Sport

Vrcholem produkce koncernu VW je bezesporu superrychlý model Chiron, který vzniká ve speciální malé fabrice v Molsheimu ve francouzském Alsasku. Podobně jako další podobně ražené značky i Bugatti žije částečně z toho, že svým movitým zákazníkům servíruje další a další speciální edice svého jediného v současné době nabízeného typu. Tou nejnovější je model Pur Sport.

Ten je zaměřen na maximální možnou obratnost v zatáčkách. Auto je odlehčené, kvůli přítlaku má pevné zadní křídlo, kvůli lepší akceleraci převodovku s kratšími rychlostmi. Výsledkem je vůz, který na rozdíl od ostatních Bugatti neaspiruje na lámání rychlostních rekordů (upravený Chiron překonal 300 mil, tedy 480 kilometrů za hodinu), ale má být především rychlý v zatáčkách.

Výroba je omezena na 60 kusů a cena? 76 milionů korun bez daně.

 

Právě se děje

Další zprávy