Elektrosupersport ze Srí Lanky nebo 600k tříválec. Takové unikáty mohly být v Ženevě

Martin Přibyl Martin Přibyl
7. 3. 2020 6:38
Ženevský autosalon není jen přehlídkou velkých výrobců, své stánky v Palexpu tradičně rozbalují i ti malí. Prodejně zavedeným značkám konkurovat nemohou, svým novátorstvím a odvahou je ale často předčí. Jejich výtvory ale bohužel lze naživo často obdivovat pouze na slavné autoshow, na silnici je skutečně jen tak nepotkáte.

Přinášíme přehled malosériových unikátů, které kvůli koronaviru a zrušení ženevského autosalonu běžný smrtelník asi nebude moci vidět na vlastní oči.

Bentley Bacalar

Dobře, Bentley definici minivýrobce zcela nesplňuje. V Ženevě ale chtěl ukázat unikátní typ Bacalar a to skutečně není vůz, který by se po silnicích měl prohánět ve velkých počtech. Jedná se o dvanáctikusovou (a již rozebranou) limitovanou edici postavenou v režii oddělení Mulliner. Dříve se jednalo o karosárnu, která se Bacalarem vrací také k výrobě unikátních zakázkových modelů.

Bacalar je postaven na základech modelu Continental, s nímž ale sdílí jen jeden vnější díl - kliky od dveří. Otevřený vůz je dvoumístný s aerodynamickými kryty místo zadních sedadel a hraje na notu ekologického luxusu. Vyrábí se tak v továrně s vyrovnanou uhlíkovou bilancí, jeho lak je vyroben z popele rýžových slupek a interiér je obložen dřevem, které pochází z pět tisíc let starých popadaných stromů vytažených z rašelinišť, řek a jezer. Veškerá ekologie ale končí pod kapotou. Dvanáctiválec do W má objem šest litrů, výkon 659 koní a točivý moment 900 Nm.

 

Právě se děje

Další zprávy