Škoda Enyaq a konkurence: Elektrické je málo, jak obstojí proti naftovému Kodiaqu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 9. 2020 6:02
Škoda v minulém týdnu odhalila své první elektrické SUV na modulární platformě MEB. Model Enyaq iV je navíc již možné objednat, byť zatím jen ve dvou výbavách. I tak jsme se podívali na to, jak si elektrická novinka stojí proti podobně drahým a výkonným elektrickým konkurentům i naftové Škodě Kodiaq.
Foto: Škoda Auto

Závěr

Enyaq iV 80 je na trhu do jisté míry osamoceným modelem. Jde o elektrické SUV střední třídy se vzadu umístěným elektromotorem o výkonu 150 kW a baterií o kapacitě 82 kWh. To je kombinace, která na trhu momentálně vlastně nefiguruje. Volkswagen ID.4 přijede později než Enyaq, to samé platí pro Nissan Ariya. A tak nejblíže Enyaqu má z elektrických konkurentů asi Kia e-Niro, která má podobnou cenu v kombinaci s o trochu lepší výbavou. Uvnitř je ale o něco menší a také nedojede tak daleko jako škodovka.

A jak vychází elektrické SUV ze srovnání se spalovacími konkurenty z vlastní stáje? Kodiaq s naftovým agregátem i Superb s karoserií kombi jako plug-in hybrid (ale i s turbodieselem nebo benzinovým motorem) pořád nabízí lepší poměr ceny a výbavy - jinými slovy za podobné peníze mají více prvků. Kodiaq si navíc vozí i pohon všech kol nebo větší kufr. Přesto je Enyaq zajímavou vstupní branou škodovky do světa elektromobility. Minimálně na papíře není totiž o tolik nevýhodnější než spalovací ekvivalenty, zároveň u něj existuje předpoklad dlouhodobě nižších provozních nákladů. Minimálně za zajímavou alternativu k naftovým SUV však lze Enyaq iV 80 považovat určitě.

 

Právě se děje

Další zprávy