Škoda Enyaq a konkurence: Elektrické je málo, jak obstojí proti naftovému Kodiaqu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 9. 2020 6:02
Škoda v minulém týdnu odhalila své první elektrické SUV na modulární platformě MEB. Model Enyaq iV je navíc již možné objednat, byť zatím jen ve dvou výbavách. I tak jsme se podívali na to, jak si elektrická novinka stojí proti podobně drahým a výkonným elektrickým konkurentům i naftové Škodě Kodiaq.
Foto: Kia Motors

Kia e-Niro - od 1 199 980 korun

Ze současné nabídky elektromobilů je právě Kia e-Niro (její test najdete zde) tím možná vůbec nejbližším konkurentem Enyaqu iV. Jde o SUV s rozvorem o délce 2,7 metru, má stejně silný elektromotor a také podobnou cenovku.

Výkon jediného elektromotoru je stejný jako u Hyundai Kona Electric. To znamená 150 kW. Stejná je i velikost baterie, tedy 64 kWh, s níž má ale Kia o něco nižší dojezd 455 km. Udávaný je také stejný maximální nabíjecí výkon 100 kW, tady má Enyaq před oběma konkurenty z Koreje náskok.

Technické srovnání

Enyaq iV 80 e-Niro
Rozměry (d/š/v): 4649/1879/1616 mm 4375/1805/1560 mm
Rozvor náprav: 2765 mm 2700 mm
Objem kufru: 585 l 451/1405 l
Výkon: 150 kW 150 kW
Točivý moment: 310 Nm 395 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s 7,8 s
Maximální rychlost: 160 km/h 167 km/h
Spotřeba: 16,9-18,0 kWh/100 km 15,9 kWh/100 km
Dojezd: 510 km 455 km

Stejně jako Kona i Kia e-Niro se nabízí ve slabší verzi s kratším dojezdem a nižší cenou. Ta při 100kW výkonu činí 1 099 980 korun. Srovnatelná verze (s Enyaqem iV 80) je o rovných 100 tisíc korun dražší, stojí tedy 1 199 980 korun. Výhodou pro nerozhodné (a nevýhodou pro vybíravé) zájemce o e-Niro je fakt, že kromě metalického laku a koženého čalounění s ventilací předních sedadel je výbava Executive pevně daná.

Porovnání výbavy

Enyaq iV 80 Loft e-Niro Executive
Cena 1 189 900 Kč 1 199 980 Kč
Nouzové brzdění S S
Udržování jízdního pruhu S S
Čtení dopravních značek S N
Sledování mrtvého úhlu + 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) S
Tempomat S + omezovač S - adaptivní
Klimatizace S - třízónová automatická S - automatická
Dotykový displej S - 13 palců S - 10,25 palce
Rádio S - 8 reproduktorů S - 8 reproduktorů
Navigace +20 000 Kč (v paketu Infotainment) S
Digitální budíky S S
Bezklíčové odemykání a startování S S
Vyhřívání volantu S S
Vyhřívání sedadel S - vpředu S - vpředu i vzadu
Čalounění látka + umělá kůže polokožené
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + kamera S - vpředu i vzadu + kamera
Automatická světla a stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Litá kola S - 19 palců S - 17 palců

Výbava jihokorejského modelu je o trochu lepší než v případě Škody Enyaq, která ale dovoluje svým majitelům alespoň částečně si své auto přizpůsobit. Kia až na dvě zmíněné položky příplatky vůbec nemá. Mladoboleslavský zástupce je také v konečném součtu větší, dojede dál a je jen o kousek pomalejší, pokud jde o kategorii zrychlení na 100 km/h. Stále by se tedy dal Enyaq označit, čistě na papíře, za výhodnější koupi.

 

Právě se děje

Další zprávy