Tři zakladatele berlínského start-upu myšlenka napadla ve chvíli, kdy se dozvěděli, že Bentley nabízí dopravu paliva pro své zákazníky, kteří skončili na suchu. "Benzin do auta, k němuž si zaměstnáváte i řidiče, přece nikdy nebudete potřebovat," prohlásil pro německý Spiegel CEO Chargery Christian Lang. Zato strach z ubývajícího dojezdu elektromobilu má asi každý, kdo ho kdy řídil.
Od roku 2017 tak jejich firma nabízí vítanou asistenci tam, kde chybí klasické pevné nabíječky. Plány na jakési robotické vozíky představitelé Chargery odmítli hned na začátku. "Chceme být realisté, nejlepší způsob, jak dnes něco někam v centru velkoměsta dopravit, je na kole," říká Lang.
Chargery proto vyvinulo unikátní elektrický vlečňák, který se připojí za kolo. Na něm je umístěna nabíječka, která má v bateriích uloženo 24 kWh, dostatek energie na to, aby průměrnému elektrickému vozu prodloužila dojezd o 160 km. Nabíjet přitom dokáže jak elektrovozy s japonským konektorem CHAdeMO (např. Nissan Leaf), tak ty, které využívají evropskou Combo koncovku (BMW i3, VW e-Golf). Díky 4G připojení má Christian a jeho tým kdykoli přehled o tom, kolik energie v mobilních nabíječkách zbývá.
Berlínská firmička dnes zaměstnává deset dalších lidí, kurýrů, kteří v německém hlavním městě vyrážejí na pomoc elektromobilistům, jimž došla šťáva. Chargery není (zatím) dostupné pro běžné uživatele, ale zaměřuje se na spolupráci s provozovateli větších flotil elektromobilů. Mezi jeho klienty patří například carsharingová společnost DriveNow, která patří BMW.
V dlouhodobém horizontu chce Lang a jeho kolegové zacílit i na soukromé zákazníky a v příštím roce zamířit i za hranice Berlína a Německa. "Chceme se stát plnohodnotným dodavatelem služeb pro společnosti, které provozují carsharing elektromobilů," popisuje svoji střednědobou vizi Lang. Ostatně i proto zvládají jeho lidé při nabíjení (trvá čtyři hodiny) auto také vyčistit, zkontrolovat tlak v pneumatikách a doplnit kapalinu do ostřikovačů.
Celý koncept Chargery také ovšem znamená, že je služba v současné době dražší než klasické použití dobíjecího stojanu. Provozovatelům carsharingových flotil, jejichž uživatelé nemusí vždy zaparkovat u nabíječky, se ale může vyplatit.