Prakticky největší revolucí je v porovnání s předchůdcem použití moderní platformy CMF. Logan a Sandero tak již nebudou "slepence" starších technických komponentů ze skladů Renaultu, naopak přechází na stejný základ jako aktuální Clio. To s sebou vedle možnosti použití moderních asistentů přináší také zvětšené rozměry.
Pětidveřové Sandero má na délku nově 4088 mm, což je o 30 mm více než doposud, ale především u něj narostl rozvor náprav na 2604 mm. To je mezigeneračně o nezanedbatelných 15 mm více, zároveň se jedná také o nejlepší hodnotu mezi malými pětidveřovými auty. Sandero tak poráží i sourozenecký Renault Clio. Kromě toho je hatchback také nižší a širší.
Terénní verze Stepway sdílí stejný rozvor náprav, jeho délka je ale kvůli terénním úpravám 4099 mm. Posledním členem rodiny je sedan Logan. Ten mezigeneračně narostl do délky na 4396 mm, především má ale s délkou 2649 mm prodloužený rozvor náprav rovněž o 15 mm. Stejně jako Sandero, i Logan je nyní o něco nižší a širší.
Zvětšení vnějších rozměrů s sebou přináší i více místa uvnitř. Dacia dokonce slibuje nejvíce prostoru pro nohy cestujících vzadu ve své třídě. Mezigeneračně měla tato hodnota narůst o 42 mm. Celkově je v kabině také k dispozici 21 litrů v rámci odkládacích ploch.
Objem kufru u Loganu narostl v základním uspořádání o 18 litrů na celkových 528 litrů. Sandero má dohromady 328 litrů, z nichž 18 litrů je pod dvojitou podlahou. To je celkově o kousek více, než má končící provedení. A když je řeč o zavazadelníku, sluší se doplnit, že Logan dostane, jak je viditelné z fotek, také praktický organizér.
Zatímco platforma je nová, motory zůstaly stejné. Základem nabídky bude litrový tříválec SCe bez přeplňování turbodmychadlem, který má 48 kW a je kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou. Výše umístěný přeplňovaný tříválec TCe s výkonem 66 kW už má šestistupňové ruční řazení, stejně jako verze Eco-G se spalováním LPG o výkonu 74 kW. Plyn se v této verzi nově ukládá do 50litrové nádrže v prostoru pro rezervu, dalších 50 litrů je k dispozici pro benzin. Celkem by tak plynová Dacia měla nabídnout dojezd přes 1300 km.
Novinkou dostupnou pro motor 1.0 TCe je automat s plynule měnitelným převodem CVT, stejně jako u sourozeneckého Renaultu Clio. Dacie Logan a Sandero tak poprvé dostanou skutečnou automatickou převodovku, minulá generace u vybraných jednotek nabídla pouze robotizovaný manuál Easy-R. Naopak z nabídky vypadává naftový agregát, a to navzdory tomu, že Clio ho v nabídce zatím ponechává. Stejně tak zatím Rumuni nenabídnou stále ještě drahé hybridní ústrojí.
Platforma CMF přináší dále i již zmíněné asistenční systémy, které zatím žádná jiná Dacia nedostala. To znamená především nouzové brzdění, sledování slepých úhlů už nabízí SUV Duster. Dále mohou mít malé modely parkovací senzory vpředu i vzadu včetně couvací kamery a pomocníka pro rozjezd do kopce. Poprvé budou mít Sandero a Logan také šestici airbagů s dvojicí hlavových vaků - doposud se nabízela jen čtveřice.
Vedle techniky je výrazně modernější i vnější design. Už bylo zmíněno, že sourozenci jsou nižší, a tím pádem elegantnější, než doposud, s použitím diodových světel s uspořádáním ve tvaru písmene Y pak rumunské modely získaly i nový charakteristický vizuální podpis.
Mimochodem světlomety LED jsou standardem napříč výbavovými stupni. Písmeno Y se objevuje i v optice zadních svítilen, kola pak mají 15 nebo 16 palců. Terénní provedení Stepway se chlubí světlou výškou 174 mm, standardními modulárními střešními ližinami s nosností 80 kg nebo plastovými doplňky, které dělají vzhled o něco robustnějším.
Jakkoliv je ale vnější design líbivější, pořádná revoluce se odehrála až uvnitř. Sandero i Logan vypadají výrazně moderněji, především ve vyšších výbavových stupních s látkovou částí palubní desky, která navazuje na výplně dveří. Stepway dále přináší i oranžové detaily některých prvků. Displej multimediálního systému stojí samostatně na vrcholu středového panelu, má osm palců a také možnost spárování s chytrým telefonem pomocí rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Volitelně je k dispozici zabudovaná navigace.
Úplně nejlevnější verze obou modelů disponují "pouze" držákem na chytrý telefon ve vrchní části středového panelu. Dacia nicméně nabízí speciální aplikaci, takže i přes telefon je možné ovládat například rádio. Nadále je k dispozici čtyřramenný volant s ovládáním některých výbavových prvků, který je možné nastavovat výškově i podélně. Lepší pozici za volantem pomáhají najít výškově stavitelné sedadlo řidiče i kratší volič převodovky.
Nové výbavové prvky zahrnují automatickou klimatizaci s malým displejem jako u SUV Duster, vyhřívaná přední sedadla, možnost otevřít zavazadlový prostor na dálku klíčem nebo handsfree kartou nebo elektronickou parkovací brzdu. Novinkou napříč nabídkou Dacie je pak volitelné střešní okno s elektrickým ovládáním pro Sandero a Sandero Stepway.
Zatímco Sandero bude k dispozici globálně, Logan se dostane jen na vybrané trhy. Mezi nimi nechybí ani Česká republika. Ceny, jakkoliv Rumuni slibují zachování dostupnosti všech tří modelů, si zatím Dacia nechává pro sebe. Starší spekulace francouzských médií ale hovořily jen o jejich minimálním navýšení. Jedinou pro mnohé nepříjemnou zprávou tak je fakt, že poprvé se Logan nebude nabízet s praktičtější karoserií kombi.