Přehled změn u Dacií podrobně. Duster má jako jeden z mála aut i motory bez turba

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 9. 2018 6:03
Od 1. září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6.2 nebo také Euro 6c, která zcela změnila přístup k měření spotřeby a emisí. Vedle upraveného laboratorního cyklu přibyly i jízdní zkoušky v reálném provozu. To výrazně překopalo nabídku většiny výrobců, přičemž zážehové agregáty bez přeplňování ve větších autech již téměř nekoupíte. To neplatí pro rumunskou Dacii, která i vzhledem k příznivé ceně atmosférické jednotky zachovala. Zároveň ale přibyl třeba nový diesel 1.5 Blue dCi. Na kompletní změny v portfoliu rumunské značky se podívejte do galerie.

Na podrobný přehled všech nabízených modelů Dacia se podívejte zde.

Foto: Dacia

Silnější patnáctistovka

Silnější verze 1.5 Blue dCi má 85 kW a 260 Nm, což je o 5 kW více než dříve. Krouticí moment zůstal stejný. Dynamicky si ale SUV polepšilo - z 0 na 100 km/h se rozjede za 10,5 vteřiny (-1,3 sekundy), maximální rychlost je 179 km/h (+8 km/h). Stejná data platí i pro čtyřkolku, u ní je to dokonce pokles o 1,9 sekundy, respektive nárůst o 10 km/h.

Kombinovaná spotřeba 4,4 nebo 4,7 l  / 100 km se oproti dřívějšku nezměnila, stejně tak emise 115 a 123 g CO/ km. Silnější turbodiesel je dodáván pro dva nejvyšší stupně Comfort a Prestige. Ceny startují na 386 900 a 413 900 korunách, pohon všech kol v obou případech přijde na 45 tisíc korun. Oproti staršímu turbodieselu se připlácí vždy 10 tisíc korun.

Linie Comfort má ve výbavě navíc třeba manuální klimatizaci, elektrická zadní okna, tempomat a přední mlhovky, Prestige pak přihazuje i navigaci, parkovací kameru, monitoring slepého úhlu nebo 17palcová litá kola.

 

Právě se děje

Další zprávy