Přehled změn u Dacií podrobně. Duster má jako jeden z mála aut i motory bez turba

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 9. 2018 6:03
Od 1. září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6.2 nebo také Euro 6c, která zcela změnila přístup k měření spotřeby a emisí. Vedle upraveného laboratorního cyklu přibyly i jízdní zkoušky v reálném provozu. To výrazně překopalo nabídku většiny výrobců, přičemž zážehové agregáty bez přeplňování ve větších autech již téměř nekoupíte. To neplatí pro rumunskou Dacii, která i vzhledem k příznivé ceně atmosférické jednotky zachovala. Zároveň ale přibyl třeba nový diesel 1.5 Blue dCi. Na kompletní změny v portfoliu rumunské značky se podívejte do galerie.

Na podrobný přehled všech nabízených modelů Dacia se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Dokker v základu beze změn

Podobně jako všechny další Dacie, i Dokker si v základu ponechal atmosférický benzinový motor. Jde o jednotku 1.6 SCe, naladěnou na 75 kW. Oproti stavu ještě v srpnu klesl točivý moment o 6 Nm na celkových 150 Nm, zároveň se ale zlepšila dynamika.

Z 0 na 100 km/h tak MPV zrychluje za 12,3 sekundy, o čtyři desetiny vteřiny rychleji než dříve. Docela výrazně na druhou stranu stoupla spotřeba, která je v kombinovaném režimu 6,8 l / 100 km (+0,6 l / 100 km). Emise na hodnotě 156 g CO/ km jsou vyšší o 16 gramů. Benzinová jednotka se nabízí ve všech čtyřech výbavách za ceny od 214 900 korun, na tom se nic nezměnilo.

Stejně tak zůstal k dispozici i stejný motor s pohonem na LPG, u nějž se ale zvedla spotřeba plynu na 9,1 l / 100 km (+0,9 l / 100 km). Objem nádrže na LPG je 33,6 litru, motor se nabízí pro prostřední výbavy Open a Arctica za ceny od 269 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy