Přehled změn u Dacií podrobně. Duster má jako jeden z mála aut i motory bez turba

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 9. 2018 6:03
Od 1. září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6.2 nebo také Euro 6c, která zcela změnila přístup k měření spotřeby a emisí. Vedle upraveného laboratorního cyklu přibyly i jízdní zkoušky v reálném provozu. To výrazně překopalo nabídku většiny výrobců, přičemž zážehové agregáty bez přeplňování ve větších autech již téměř nekoupíte. To neplatí pro rumunskou Dacii, která i vzhledem k příznivé ceně atmosférické jednotky zachovala. Zároveň ale přibyl třeba nový diesel 1.5 Blue dCi. Na kompletní změny v portfoliu rumunské značky se podívejte do galerie.

Na podrobný přehled všech nabízených modelů Dacia se podívejte zde.

Foto: Dacia

Slabší verze nového naftového agregátu má již zmíněných 70 kW a také 240 Nm, což je o 4 kW a 40 Nm více než doposud. Kvůli vyššímu výkonu se zlepšila i dynamika vozu, Duster tak nově zrychluje z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy (-1,2 sekundy) a jede nejvýše 167 km/h (+9 km/h).

Průměrná spotřeba pak i přes nárůst síly zůstala na 4,4 l / 100 km, emise jsou s hodnotou 115 g CO/ km rovněž stejné. V Česku bude slabší diesel dostupný jen pro druhou výbavu Essential za cenu 348 900 korun.

To je o 10 tisíc více, než tomu bylo u staršího motoru. Jen připomeňme, že tato výbava obsahuje rádio s MP3, šest airbagů, elektrická přední okna, palubní počítač nebo LED denní svícení. Za klimatizaci se připlácí 15 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy