Chcete bezpečné auto? Podívejte se na premianty i odpadlíky letošních nárazových testů Euro NCAP

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 12. 2017 7:15
Bezpečnost patří mezi hlavní kritéria při výběru automobilu. Často kvůli tomu zvítězí koupě zcela nového vozu před starším ojetým, jehož bezpečnostní standard není tak vysoký. Ani letos v průběhu celého roku tak bruselská organizace Euro NCAP nezahálela a nárazovým testům podrobila řadu nových automobilů. Většina si odnesla nejvyšší, tedy pětihvězdičkové ohodnocení. Jsou však i modely, které vyloženě propadly. V následující grafice najdete pět nejbezpečnějších a pět nejméně bezpečných aut podle letošních testů Euro NCAP. Ne vždy je ale počet hvězdiček úplně vypovídající.

Kompletní přehled všech aut testovaných organizací Euro NCAP najdete zde.

Foto: Euro NCAP

Subaru XV

Kříženec kompaktního hatchbacku a SUV, Subaru XV, vychází z klasické Imprezy. Ta za ním v oblasti bezpečnosti příliš nezaostává, XV bylo ale o kousek lepší. Za ochranu cestujících dostalo 94 procent, když druhou nejvyšší známkou byly u čelního nárazu s přesahem ohodnoceny levá holeň spolujezdce a pravá holeň řidiče, respektive hrudník cestujících vzadu při nárazu celou šířkou vozu a hrudník řidiče při střetu se sloupem (zbytek oblastí dostal nejvyšší známku). Za ochranu dětí dostal japonský vůz 89 procent, o čtyři procenta hůře byla ohodnocena ochrana chodců, kde je problematická především oblast kolem bočních sloupků předního okna. Za asistenční systémy si XV odvezlo jen 68 procent, především kvůli chybějícímu omezovači rychlosti.

 

Právě se děje

Další zprávy