Jan Matoušek
2. 10. 2020 6:02
1. října měly pro veřejnost otevírat brány pařížského autosalonu, druhé nejvýznamnější evropské motoristické výstavy letošního roku. Měly, ale neotevřely. Pandemie koronaviru znemožnila desítkám značek ukázat naživo své aktuální novinky. Výrobci se přesunuli alespoň do on-line prostoru, o nová auta tedy svět nepřišel. Na ty nejzajímavější podzimní automobilové novinky se podívejte do galerie.
Maserati MC20
Maserati vstoupilo do své nové éry, kterou budou symbolizovat nejen elektrické supersporty či SUV, ale také po více než dvaceti letech poprvé vlastními silami vyvinutý, dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec Nettuno. Jako první ho dostal supersport MC20, u nějž je jednotka uložená uprostřed a má výkon 463 kW. Z nuly na 100 km/h vystřelí auto s pohotovostní hmotností pod 1,5 tuny za 2,9 vteřiny a pokračuje dále až k více než 325 km/h.
Základ vozu tvoří karbonový monokok, kolem něj je pak postaveno kupé s designem ne nepodobným kultovnímu modelu MC12. Ostatně MC20 má s někdejším supersportem shodný i nejvyšší výkon. Kabina je jednoduchá, většina funkcí se ovládá přes 10,25palcový centrální displej nebo ovladače na volantu. Kupé MC20 s benzinovým motorem je pak jen začátek obnovené cesty italské automobilky. Ten stejný model přijede i s elektrickým pohonem a jako kabriolet. Celkem se má v následujících třech letech představit 13 nových Maserati. Více si o novince s trojzubcem ve znaku přečtěte zde.