Podle serveru CNBC koncern zprávu o změně názvu americké divize omylem vydal s měsíčním předstihem už v pondělí a následně ji ze svého webu odstranil. V úterý však americká divize informaci opět oficiálně potvrdila.
Podle ní měly veškeré elektrické modely značky místo nápisu Volkswagen nést jméno Voltswagen a světle modré logo. Změna názvu měla vstoupit v platnost v květnu. Divize tento krok označila za "veřejnou deklaraci budoucích investic podniku do elektromobility". Dodala, že označení Voltswagen bude používat u všech modelů poháněných elektřinou, zatímco spalovací modely si ponechají jen typické stylizované logo VW v tmavě modré barvě.
Neúplný text požadoval podle CNBC ještě doplnění citace představitele firmy a také fotografii továrny v Chattanooze v Tennessee, kde se vyrábí nové SUV ID.4 nedávno uvedené na americký trh. Datována byla 29. dubnem letošního roku.
Mluvčí značky se v pondělí k celé věci odmítli vyjádřit, američtí novináři se bez výsledku snažili kontaktovat i šéfa tamního zastoupení VW Scotta Keogha. Záležitost působila jako dopředu omylem vypuštěný aprílový žertík. Samo CNBC, ale i oborový magazín Automotive News (AN) se však odvolávaly na své vlastní zdroje z automobilky, které tvrdily, že se jedná o skutečně plánovanou změnu.
Volkswagen znamená v překladu lidový vůz. Nový název pak odkazoval na jednotku elektrického napětí volt. "Možná měníme naše K za T, ale neměníme odhodlání této značky vyrábět nejlepší auta ve své třídě," uvedl šéf americké divize Scott Keogh. Firma podle něj věří, že její budoucností je "lidový elektrický vůz".
Našli se však tací, kteří celou akci od počátku považovali za kampaň, jež má pomoci publicitě zmíněného SUV ID.4. Například CNN upozornila, že Volkswagen zatím nezažádal o ochranu svého nového "elektrizujícího" označení, podle Jalopniku nemá ani zaregistrovanou doménu Voltswagen.com. Britské zastoupení německé značky alespoň spravuje twitterový účet Voltswagen.
Přeznačení by dávalo smysl kvůli tomu, že Volkswagen musí v USA bojovat s pověstí výrazně pošramocenou skandálem Dieselgate. Ten začal právě v Americe, kde se poprvé prokázalo, že automobilka manipulovala se softwarem řídicí jednotky svých naftových motorů tak, aby rozpoznala měření emisí v laboratoři a jejich limity splnila jen tam. V rámci odškodnění tak firma buduje například síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily Electrify America.
CNBC připomíná, že k podobnému kroku nedávno sáhl i konkurenční koncern GM, který upravil v případě svých elektromobilů logo.