Zuzana Hronová
1. 12. 2019 8:11
Inkluzivní vzdělávání v Česku funguje už tři roky. Národní institut dalšího vzdělávání proto zmapoval postoje a potřeby 6349 učitelů a 355 ředitelů škol v oblasti inkluze. Jde o školy pracující v obtížnějších vzdělávacích podmínkách, které se ale chtějí dále rozvíjet a zapojily se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi. Aktuálně.cz přináší výsledky šetření.
Nejhůře učitelé zvládají vývojové poruchy chování
Pokud už mají s danou speciální vzdělávací potřebou zkušenost, nejobtížněji se učitelům pracuje s vývojovými poruchami chování - 16 procent učitelů tuto práci spíše nezvládá. Následují psychická onemocnění, kombinované a mentální postižení. Naopak nejlépe zvládají chronická onemocnění (například cukrovku), sociální znevýhodnění, tělesné postižení, mimořádné nadání a také vady řeči.