Krize smetla z českého trhu několik značek. Podívejte se, které naopak přicházejí

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 13. 9. 2020 12:55
Zatímco nově se na českém trhu letos usídlilo sedm velkých značek, šest jich z tuzemska odešlo. Podle analýzy firmy CBRE je to největší "úprk" za poslední tři roky. Na vině je kromě koronakrize i menší výstavba obchodních center. Mezi nově příchozí patří Gap, Tedi či Assos. Módní řetězce Forever 21 a Camaieu v tuzemsku naopak končí. Obchody si v tržbách musejí vypomáhat stále častěji e-shopy.
Avion Shopping Park v Ostravě
Avion Shopping Park v Ostravě | Foto: Inter Ikea Centre Group

Obchodní centra v útlumu

Příchod nových značek ovlivňuje mimo jiné i otevření či rozšíření nových obchodních center, nákupních parků či outletů. V tomto roce bylo oficiálně otevřeno pouze jedno obchodní centrum, a to OC Opatovská v Praze. Obchodní centrum s 22 obchody však nepřilákalo žádné nové značky. 

"Více než o obchodní centra je v současné době mezi nájemci i investory větší zájem o nákupní parky (každá prodejna v nákupním parku má nezávisle řešené zásobování i samostatný vchod pro zákazníky ze společného parkoviště, pozn.red.). Tomu odpovídá i jejich rostoucí výstavba v Česku. V letošním roce očekáváme otevření ještě dvou nákupních parků v Kolíně a v Chocni," řekla Markéta Křížová z investičního oddělení BNP Paribas.

Podle ní je však skladba jejich nájemců víceméně stejná a obsahuje hlavně diskontní řetězce.

V následujících měsících se otevře nákupní zóna v budově The Flow Building na Václavském náměstí. Tam otevře svou dlouho očekávanou pobočku v tuzemsku módní řetězec Primark. Aktuálně.cz o jeho otevření informovalo zde. Češi znají tento irský řetězec z nákupů ze sousedních států a je oblíbený především pro svou cenovou dostupnost.

 

Právě se děje

Další zprávy