Sází na nízké ceny a "moment překvapení". Diskont Action dorazil na český trh

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
27. 8. 2020 13:58
Na český trh ve čtvrtek oficiálně vstoupil nový hráč mezi diskontními řetězci s nepotravinovým zbožím, Action. Otevřel první dvě prodejny v Hradci Králové a v Kladně. Další tři budou následovat v Moravskoslezském kraji začátkem září. Informovali o tom na tiskové konferenci zástupci firmy.

Původem nizozemský řetězec, který cílí především na nízké ceny, provozuje přes 1600 obchodů v Nizozemsku, Belgii, Francii, Německu, Lucembursku, Rakousku a Polsku. Po Hradci Králové a Kladně budou v průběhu prvních dvou týdnů v září otevřeny další tři prodejny v Ostravě, Opavě a ve Frýdku-Místku.

"Česká republika je pro nás zajímavou destinací. Sousedí s trhy, kde již působíme, a tudíž se dá snadno integrovat do našeho dodavatelského řetězce," říká jeho šéf Sander van der Laan.

Česko je podle něj ekonomicky silná země s dobrou infrastrukturou a zákazníky. "Ti sice při nakupování zohledňují výhodnost ceny, ale oceňují také kvalitu produktů. Proto věříme, že si tuzemští zákazníci koncept diskontu Action, založený na nízkých cenách a dynamickém obměňování sortimentu, oblíbí," dodává van der Laan.

Action má v nabídce přes 6000 produktů, přičemž přinejmenším 1500 z nich stojí méně než 25 korun. Klíčovou součástí konceptu Action je podle firmy kromě ceny i moment překvapení - dvě třetiny sortimentu se neustále mění, přičemž každý týden je v prodejnách představeno 150 nových položek.

Pět prodejen bude následovat

Nabídka tvořená produkcí 350 známých a 70 privátních značek sestává ze 14 kategorií: dekorace, DIY, hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie.

Action oznámil vstup na český trh již začátkem letošního roku, každá prodejna bude mít přibližně 15 zaměstnanců. "Podobně jako jiné firmy jsme i my museli své letošní plány přizpůsobit situaci s covidem-19. Nyní však úspěšně naplňujeme původní plán naší expanze v České republice a v krátké době zde otevřeme celkově pět našich prodejen," připomíná van der Laan.

"Zároveň bychom rádi ujistili naše zákazníky i zaměstnance, že jejich bezpečí je naší nejvyšší prioritou. Díky přísným bezpečnostním a hygienickým opatřením mohou zákazníci v našich obchodech nakupovat bez obav, uvádí šéf sítě ke koronavirovým opatřením.

Nový hráč mezi diskonty

Konkurenční polský řetězec Pepco má v Česku na 200 obchodů. Jen za srpen otevřel pět nových - naposledy v Poděbradech a Unhošti. Zaměřuje se na prodej dětských oděvů, dekorací a zboží do domácnosti.

Německá síť KiK v tuzemsku provozuje 220 poboček. Letos měla podle dřívějšího vyjádření jednatele společnosti Martina Šatného pro agenturu ČTK v plánu otevřít deset nových prodejen. Expanze se zatím neuskutečnila, aktuální situaci nechce společnost komentovat.

V červenci do tuzemska vstoupil německý řetězec Tedi, který otevřel prodejny v Prostějově a Opavě. Podle informací na svém webu poslední obchod uvedl do provozu v srpnu v Mostě, připomněla agentura ČTK.

 

Právě se děje

Další zprávy