Karlovy Vary mají po desítkách let důstojné nádraží. Hrůzu vystřídal futurismus

ČTK ČTK
9. 5. 2017 15:55
Stavba začala zbořením původní budovy, která byla jako vstupní brána do největšího lázeňského města Česka naprosto nevyhovující.
Nové nádraží v Karlových Varech
Nové nádraží v Karlových Varech | Foto: Ministerstvo dopravy

Karlovy Vary - Karlovy Vary mají po desítkách let čekání opět důstojné vlakové nádraží. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila novou výpravní budovu a zároveň zde zahájila rekonstrukci kolejiště. Nádražní budova bude ale ještě nějaký čas právě kvůli druhé stavbě v prostoru kolejiště v provizorním režimu.

Celkové náklady na modernizaci karlovarského nádraží, která má skončit na začátku roku 2019, mají přesáhnout 716 milionů korun, řekl dnes při otevření nádraží náměstek generálního ředitele SŽDC Tomáš Drmola. "Co se týká nové nádražní budovy, stojíme před nejmodernější výpravní budovou v České republice. Provizorium, které zde bylo, trvalo zhruba 70 let," uvedl Drmola.

Stavba začala zbořením původní budovy. Ta už byla značně zdevastovaná a doslova zapáchala. Jako vstupní brána do největšího lázeňského města Česka tak byla naprosto nevyhovující. Nová budova půjde zatím do zkušebního provozu, protože se bude pracovat na kolejišti a podchodu. Cestující tak zatím budou moci využívat jen spodní část nádražní budovy.

"Nádraží se mi líbí. Je trochu futuristické, ale myslím, že k dnešní době patří. A hlavně ta budova, která tu byla, by se dala nazvat hrůzou. Ten kontrast je úžasný," řekl dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Výstavba nádražní budovy měla několikaměsíční zpoždění. Spolu s rekonstrukcí kolejiště bude na ni navazovat ještě stavba lávky přes kolejiště a úpravy přednádraží. Obě tyto investice ale bude financovat město Karlovy Vary.

Původní litinové zastřešení prvního nástupiště bylo před stavbou rozmontováno a po dokončení prací se vrátí do prostoru opraveného nádraží.

 

Právě se děje

Další zprávy