železnice

Firma, která čelila kritice za práci na běloruské železnici, vypověděla zakázky

Společnost AŽD Praha opustila běloruskou železnici. Firma vypověděla nájemní smlouvy ke svým tamním zakázkám a prodala zásoby. V Bělorusku by zároveň neměl být žádný její zaměstnanec. Společnost o tom dnes informovala na twitteru.

Firma čelila v minulých dnech kritice za svou práci na běloruské železnici. Iniciativa Společenství běloruských železničářů na sociální síti telegram uvedla, že ve dvou stanicích v běloruském Homelu byl uveden do provozu zabezpečovací systém právě od společnosti AŽD. Železniční uzel v Homelu údajně využívali Rusové pro převoz své vojenské techniky, kterou používají v konfliktu na Ukrajině. AŽD Praha k tomu v předchozích týdnech napsala, že šlo jen o nejnutnější práce pro zajištění bezpečnosti provozu.

Zdroj: ČTK

Vlaky se po šesti hodinách rozjely. Mezi Chocní a Ústím nad Orlicí byl obnoven provoz

Kvůli poruše trakčního vedení byl v sobotu více než šest hodin zastavený provoz na železničním koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Vlaky čekaly, až bude závada opravená. Pro cestující byla zavedena náhradní autobusová doprava. K poruše došlo před sedmou ranní, podařilo se ji opravit kolem jedné po poledni. Náročná oprava vedení v Brandýse nad Orlicí je dokončená, úsek koridoru je opět průjezdný, uvedla hodinu po poledni na twitteru Správa železnic.

"Až do stabilizace provozu je však potřeba počítat s nepravidelnostmi v dopravě, před cestou si prosím ověřte aktuální informace," uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Za vzniklé komplikace se všem cestujícím omlouváme, dodal.

Zdroj: ČTK

Železniční koridor na Prahu u Brna stál, hledal se možný sražený člověk

Železniční koridor mezi Brnem a Prahou u Brna přes dvě hodiny stál, kvůli podezření, že vlak srazil člověka. Policie ho zatím nenašla, na místě jsou stále i psovodi a policisté s drony, řekl mluvčí policie Petr Vala. Vlaky mohly nabírat i více než dvouhodinové zpoždění.

Doprava stála na trati 250 v úseku Řikonín - Tišnov, událost byla nahlášena ve 12:41. "Šlo o nějaký náraz, hledá se, z čeho ta rána byla. Stalo se to ve směru na Řikonín v prostoru zřejmě mezi železničním přejezdem a železničním mostem. Zatím se ale nenašlo nic, co by bylo sražené, ať už zvíře nebo člověk," uvedl kolem 14:00 mluvčí policie David Chaloupka.

Podle webu Českých drah se vlaky v místě rozjely krátce po 15:00. Vala uvedl, že policie nikoho sraženého stále nenašla, stále prohledává širší okolí. Podle webu Českých drah se omezení dotklo necelé desítky spojů, z toho pěti rychlíků a dvou mezinárodních spojů. Zpoždění mohla dosahovat i více než dvou hodin, například u rychlíku Vysočina šlo zpoždění o 120 až 140 minut.

Zdroj: ČTK

Siemens postaví v Egyptě vysokorychlostní železnici. "Suezský průplav na kolejích" zrychlí přepravu pasažérů i zboží

Egypt podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu přibližně 2000 kilometrů vysokorychlostní železnice. S odvoláním na oznámení německé skupiny o tom v sobotu informovala agentura Reuters. Divize Siemensu má v projektu podíl v hodnotě 8,1 miliardy eur (200 miliard korun).

Egyptský Národní úřad pro tunely uzavřel dohodu s konsorciem, které zahrnuje společnosti Siemens Mobility, Orascom Construction a Arab Contractors. Výsledný vysokorychlostní železniční systém bude šestý nejrozsáhlejší na světě. "Jedná se o největší zakázku v historii společnosti Siemens," uvedl v prohlášení generální ředitel této společnosti Roland Busch.

Po dokončení bude egyptská vysokorychlostní síť sestávat ze tří železničních tratí. Jedna z nich, kterou Siemens v září nazval "Suezským průplavem na kolejích", spojí pobřeží Rudého a Středozemního moře.

Vlaky na ní zkrátí dobu jízdy o polovinu. Budou přepravovat pasažéry i náklad. Spojení o délce 660 kilometrů bude zahrnovat hlavní trať určenou pro přepravu více než 30 milionů cestujících ročně a také nákladní trať, která povede mezi rudomořským přístavem Ajn Suchna a středomořskými přístavy Alexandrie a Marsa Matrúh. Ajn Suchna je významný přístav a průmyslový komplex jižně od Suezského průplavu, nejrychlejšího námořního spojení mezi Evropou a Asií.

Zdroj: ČTK

Loňskou srážku vlaků na Domažlicku zavinil strojvůdce, který při nehodě zemřel. Policie případ odložila

Za čelní srážku expresu z Mnichova s regionálním osobním vlakem u obce Milavče na Domažlicku, kde loni 4. srpna zahynuli tři lidé a 56 se jich zranilo, zavinil strojvůdce rychlíku, který při srážce zemřel. Nerespektoval červené světlo na návěstní svítilně výhybny. Uvedla to Drážní inspekce v závěrečné zprávě. Škoda přesáhla 178 milionů korun, její výše nebyla ke dni zpracování, k 9. březnu, konečná.

Při srážce zemřeli oba strojvedoucí a jeden cestující z lehčího regionálního vlaku RegioShark, který náraz odrazil zhruba 80 metrů. Místo nehody bylo do dvou dnů opravené a průjezdné. První vlak tam vyjel v pátek 6. srpna v 18:50.

"Šlo o nedovolenou jízdu vlaku Ex 351 za úroveň hlavního odjezdového návěstidla S1 s návěstí 'Stůj', vjetí do postavené vlakové cesty pro protijedoucí vlak Os 7406, následná srážka a vykolejení obou vlaků," uvedla inspekce ve zprávě. Během vyšetřování příčin a okolností havárie se nepodařilo zjistit, proč strojvedoucí neragoval na návěst "Výstraha" vjezdového návěstidla výhybny Radonice a následně na dráze zhruba 240 metrů na návěst "Stůj" odjezdového návěstidla výhybny Radonice. Vyšetřovatelé nezjistili, že by strojvedoucí používal komunikační prostředky.

Podle závěrečné zprávy bylo v den nehody po 08:00 oblačno, plus 15 stupňů Celsia a nebyla snížená viditelnost. "V místě nebyly prováděny žádné opravné nebo údržbové práce. Provoz v místě a jeho okolí byl v běžném režimu," uvedli autoři zprávy. Podle vnitřního předpisu provozovatele dráhy (Správy železnic) zakazuje návěst Stůj strojvedoucímu jízdu vlaku. Jeho čelo musí zastavit alespoň 10 metrů před hlavním návěstidlem. Výpravčí ve stanici Domažlice nemohl podle zprávy učinit nic, aby srážce zabránil.

"Kriminalisté v pondělí na základě závěrečné zprávy Drážní inspekce případ odložili," řekla v poledne domažlická policejní mluvčí Dagmar Brožová. Policejní vyšetřovatelka finální zprávu inspekce obdržela právě v pondělí. Podle informací ČTK je důvodem odložením případu fakt, že podezřelý ze zavinění nehody - strojvůdce rychlíku, zemřel, a nelze tak zahájit trestní stíhání pro obecné ohrožení z nedbalosti.

Zdroj: ČTK

Vlaky se dnes vrátí na Kozí dráhu u Děčína opravenou za 50 milionů

Na opravenou Kozí dráhu mezi Děčínem a Telnicí na Ústecku dnes poprvé po téměř sedmi letech vyjede turistická linka. Opravu trati za 50 milionů korun zajistila Správa železnic. Podkrušnohorský motoráček T11 vyjede ze zastávky Děčín hlavní nádraží v 9:37.

Na dráhu vyjely vlaky poprvé na začátku října 1871, patřila mezi oblíbené lokálky v kraji. Po ukončení pravidelného provozu v roce 2007 vypravovaly turistické vlaky obce a města a také soukromé společnosti, tento provoz skončil v roce 2015. Trať pak chátrala. Loni v říjnu oslavila Kozí dráha 150 let od svého založení. O obnovení provozu na trati se zasadila nová krajská koalice, která vznikla po volbách v roce 2020. Vlak bude jezdit pravidelně do 30. října.

O víkendech pojede čtyřikrát denně v obou směrech. Mezi děčínským nádražím a Telnicí zastaví v devíti stanicích. Pro zájemce bude tento víkend na nádraží v Telnici připravený doprovodný program a využít mohou i historický autobus, který je doveze k obecnímu úřadu v Oldřichově na Teplicku a zpět.

Zdroj: ČTK

Při posunu nákladních vozů u Mostu zemřel člověk

V areálu soukromé firmy v Obrnicích na Mostecku vykolejil v pátek odpoledne při posunování jeden z nákladních vozů. "Stalo se to v pátek v 16:15, při posunu došlo k proražení zarážedla, vykolejení a usmrcení posunovače," uvedl generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.

Nehoda se podle něj stala na manipulační koleji v areálu podniku, "Tuto mimořádnou událost drážní inspekce šetří, škody na kolejích jsou podle odhadu za 300 tisíc korun na vozech za 500 tisíc korun," dodal. Okolnosti nehody a úmrtí muže vyšetřuje policie.

"K tragické nehodě došlo při posunování vlakové soupravy v soukromém areálu, který slouží k překládce a transportu petrochemických produktů. Areál nepatří společnosti Orlen Unipetrol. Na vyšetřování plně spolupracujeme s Drážní inspekcí i policií," řekl mluvčí Orlen Unipetrol Pavel Kaidl.

Zdroj: ČTK

Personální změny v Českých drahách začaly, šéf Bednárik rezignoval

Dosavadní šéf Českých drah (ČD) Ivan Bednárik ve funkci skončil. Při dnešním mimořádném jednání dozorčí rady ČD rezignoval. Jeho nástupce vzejde z výběrového řízení, do té doby firmu povede dosavadní náměstek Michal Kraus. V představenstvu dnes skončili také jeho místopředseda Václav Nebeský a člen Petr Pavelec. Novou členkou vedení se stala šéfka DVI, dcery ČD, Blanka Havelková. Dozorčí rada zvolila svým předsedou ekonoma Miroslava Zámečníka. Před ním radu vedl Pavel Kysilka, který v prosinci rezingoval.

Zdroj: ČTK
Pokračovat