Brno - Společnost Student Agency Radima Jančury měla loni tržby 2,2 miliardy korun, což je v historii firmy nejvíce. Přesné porovnání s předchozím obdobím však není možné, protože v loňské výroční zprávě nejsou kvůli transformaci společnosti údaje za kompletní rok. Před zdaněním vydělala 241 milionů korun. Železniční dopravce RegioJet, který patří do skupiny Student Agency, loni tržby zvýšil a snížil ztrátu, vyplývá z výročních zpráv, které společnost umístila na svůj web.
Přestože Student Agency nabízí služby v různých segmentech, stále větší podíl na tržbách má autobusová doprava, loni 1,7 miliardy, což je podle Jančury nárůst o 15 procent. Autobusy přepravily 6,7 milionu lidí. Obrat z prodeje letenek byl 2,56 miliardy, společnost však uvádí do výkazu zisku a ztrát pouze provizi od leteckých společností, která činila 194 milionů Kč. Společnost také prodává dovolené, jazykové a studijní pobyty, pojištění či reklamu. "Rostli jsme ve všech segmentech," poznamenal ve zprávě Jančura.
Díky růstu ekonomiky a většímu zájmu o cestování předpokládá růst i v dalších obdobích. Upozorňuje však na sílící konkurenci včetně zahraniční. Loni pro Student Agency pracovalo 1200 lidí, což je o 80 více než o rok dříve.
Čtvrtý rok ve ztrátě naopak skončilo loni hospodaření dceřiné společnosti RegioJet, která provozuje komerční železniční dopravu na trati mezi Prahou a Ostravskem a s vybranými vlaky jezdí až do Košic a do Martina na Slovensku. Ztrátu se však podařilo snížit na méně než polovinu, na 42 milionů, provozní výsledek byl minus 37 milionů. Tržby za prodej zboží a vlastních výrobků a služeb se zvýšily o polovinu, na 523 milionů korun. O 60 procent, na 2,4 milionu, rostl počet cestujících. Další nárůst jejich počtu by měl vést ke kladnému hospodářskému výsledku v letošním roce, který Jančura už dříve avizoval. Pro RegioJet loni pracovalo 306 lidí.
Jančura ze zisků Student Agency nadále podporuje železniční byznys. Zatímco předloni činila půjčka RegioJetu 86 milionů, loni to bylo 219 milionů korun.
Pod značkou RegioJet už nebudou příští rok jezdit jen vlaky a autobusy na Slovensku, ale veškeré autobusy. Jančura se rozhodl změnit jejich obchodní značku kvůli expanzi na zahraniční trhy a kvůli sjednocení s vlaky.