"V Evropě přestaneme nabízet spalovací auta mezi roky 2033 a 2035, v USA a Číně to bude o něco později," řekl Zellmer v interview s tím, že ukončení prodeje v afrických a jihoamerických zemích bude kvůli chybějící infrastruktuře trvat ještě déle. Nejpozději v roce 2050 by celosvětově značka měla nabízet pouze uhlíkově neutrální vozy.
V rámci koncernu zatím konec spalovacích motorů oznámilo Audi pro rok 2033, Bentley pro rok 2030. Z přímých konkurentů VW podobný plán oznámil Ford, který ukončí prodej konvenčních aut v Evropě v roce 2030. Ke stejnému datu plánuje stejný krok v celosvětovém měřítku švédské Volvo, italský Fiat a britské Mini. Ještě o pět let dříve skončí se "spalováky" Jaguar.
Podle svého březnového plánu Accelerate značka plánuje, aby v roce 2030 tvořila elektroauta 70 % jejích celkových prodejů. Delší výhled oznámený Zellmerem ji připravuje na možné další zpřísnění emisních limitů, o nichž se v Evropě jedná.
V současné době platí, že pro rok 2025 by měly automobilky snížit svůj flotilový průměr o 15 % oproti současnému 95gramovému limitu, v roce 2030 by se pak emise měly snížit o 37,5 procenta.
V červenci se ale má začít projednávat nový návrh, který po výrobcích chce snížení emisí pro rok 2030 o šedesát procent a pro rok 2035 dokonce o celých sto procent, což by ve své podstatě znamenalo konec prodeje spalovacích motorů v Evropě.
Podle Sdružení německého autoprůmyslu VDA takové rozhodnutí prakticky znamená, že automobilky mohou v Evropě prodávat pouze bateriové elektromobily.
"Omezení nabídky pohonných ústrojí na jednu jedinou možnost v tak krátkém čase je znepokojující a nebere v potaz zájem zákazníků," píše ve stanovisku VDA. Sdružení také upozorňuje i na studii Ifo Institutu, podle níž ukvapený přechod k elektromobilitě bude znamenat ztrátu 215 000 pracovních míst.
Ekologické organizace jdou naopak ještě dále. Transport & Environment požaduje pro rok 2025 snížení aktuálního limitu o 25 procent, pro rok 2027 o čtyřicet a pro rok 2030 o 65 procent.