Společnost EuroTest provedla ve dvaadvaceti velkých městech napříč Evropou zkoušku, jak si stojí služby v oblasti taxi. Vzhledem k negativním zkušenostem, které si s taxi spojujeme, nepřekvapí, že výborných hodnot nedosáhlo ani jedno město. Vinu často nese jak řidič, tak automobil. Pomyslnou dvojku obdrželo sedm měst a trojku si vysloužilo osm měst. Druhé nejhorší ohodnocení schytalo šest měst a jedno dopadlo katastrofálně - Lublaň, kde taxikář zákazníka přímo odmítal. V Praze, která skončila sedmnáctá, kontroloři narazili na případ, kdy si řidič nejprve řekl o devět set a posléze o šest set korun. Podle měření to ale i tak byla hodně předražená jízda.
Nejhorší jízda v Římě
Jeden z hodnotících parametrů, kterého si pracovníci EuroTestu všímali, byla délka cesty, brali v potaz i špatně zvolenou trasu. Sto třicet osm jízd z celkových dvou set dvaceti dvou mělo optimální délku, ale nebylo výjimkou, že taxikář vybral nesprávnou cestu, která byla o 213 procent delší. Právě v Lublani si řidiči taxi často jeli o sto padesát procent delší trasou. Povolená rychlost byla překročena až o čtyřicet dva kilometrů za hodinu. Nejhorší jízdu vůbec zažili lidé z Euro Testu v Římě, při jízdě z hlavního nádraží na výstaviště. Problém představoval už nesnesitelný zápach, pak dvojí zabloudění, o 60 procent delší trasa a předražená cena.
Barcelona a Mnichov vedou
Celkově nejlépe z testu vzešla města Barcelona a Mnichov. Nejideálnějších výsledků nedosáhla, takže prohřešky se také vyskytly, ale to platí všeobecně. S trochou štěstí i v Lublani nebo i Praze narazíte na taxikáře, který má úhledně upravený taxík, v ulicích města se vyzná a cenu odvozuje od taxametru, který správně měří.