Zatím je typickým taxikářským vozem sedan. Tedy auto s odděleným zavazadlovým prostorem. To proto, aby na cestující v okamžiku, kdy řidič nakládá či vykládá kufry a jiná zavazadla, uvnitř netáhl studený či naopak horký vzduch.
Designéři však vidí budoucnost taxíků jinak. Vůz taxislužby by podle nich měl být především dostatečně vysoký, aby se do něho dobře nastupovalo a zase vystupovalo. To, že jejich myšlení není scestné, dokázalo například vítězství dodávky Nissan NV 200 v New Yorku, kde tyto vozy postupně nahradí klasické velké žluté sedany.
Porotcům designérské soutěže Dassault Systemes Design Challenge, jejíž účastníci měli za úkol navrhnout podobu nového pražského taxi, se také nejvíce líbil návrh vysokého vozu.
Projekt Španěla je dobře realizovatelný
Navrhl ho Španěl Diego Garcia s elektrickým konceptem Visitor.
Jak uvedli organizátoři soutěže, do níž se mohli přihlásit mladí autoři do 35 let, celkem se zapojilo 80 designérů.
"Druhou cenu v soutěži konané pod záštitou pražského primátora získal projekt Call-e českého designéra Josefa Ludvíka Böhma, který spojil výhody autobusu a automobilu. Třetí místo obsadil odvážně futuristický koncept Cheers, v jehož návrhu Jakub Jodlowski z Polska využil tramvajové vedení i netradiční korkový materiál," uvedl šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling Radek Laube. Tento časopis se na pořádání soutěže také podílel.
Hodnotilo se i grafické ztvárnění
Porotu vedla automobilová designérka Anne Asensio.
"Koncept Visitor u poroty zabodoval nejen moderním a sympatickým designem, který zahrnuje řešení exteriéru, interiéru a grafického ztvárnění, ale i smyslem pro realitu a proveditelnost," uvedla Asensio.
Vedle Anne Asensio a Radka Laubeho zasedli v porotě manažer Dassault Systemes pro automobilový průmysl Miloš Korvas, designéři Stanislav Hanuš a Jan Dědek, Jiří Hulák z Národního technického muzea v Praze a Jana Vinšová z občanského sdružení Czechdesign.cz.