Trochu rozčeřit reklamní vody se rozhodlo francouzské zastoupení Škoda Auto. To chce netradičním způsobem demonstrovat praktičnost aktuální Škody Fabia, především 380litrový zavazadlový prostor, který má být největší ve třídě.
O kolik větší objem kufru mladoboleslavský hatchback má, proto demonstruje nosič se speciálním boxem, lépe řečeno falešným kufrem, který francouzské zastoupení okřídleného šípu zapojilo za tři konkurenční malá auta. Objem daného boxu se odlišuje podle toho, kolik kterému modelu chybí do velikosti Fabie.
Maketu kufru s designem Fabie zapojila Škoda za tři oblíbené modely Stellantisu: Citroën C3, Opel Corsa a Peugeot 208. Každý z nich tak má na tažném zařízení připevněný nosič, který se používá k přepravě kol, na němž je otevíratelný box s různým objemem. Nápis na něm pak dává najevo, jak velký "falešný kufr" je, a také to, že tímto objemem dorovnal kufr Fabie.
U Opelu Corsa má 71 litrů, u Citroënu C3 80 litrů a u Peugeotu 208 dokonce 125 litrů (správně by nicméně mělo být 115 litrů, tady se francouzské zastoupení zjevně přepočítalo). "Chceme pokračovat v odlišné komunikaci s francouzskou veřejností tím, že budeme ukazovat atraktivitu našich modelů," tvrdí marketingový ředitel francouzské Škodovky Antoine Weil.
Jak přitom upozornil magazín L'argus, Fabia v prodejích na francouzském trhu výrazně zaostává za trojicí konkurentů, do nichž se "trefuje". Peugeot 208 byl se skoro 89 tisíci prodanými kusy loni nejoblíbenějším autem celého francouzského trhu. Citroën C3 s necelými 59 tisíci kusy skončil čtvrtý a Opel Corsa s 15 tisíci prodanými auty osmadvacátý. Fabia loni zapsala lehce přes sedm tisíc aut a s půlprocentním tržním podílem skončila na 54. místě.
Pouhou reklamou to ale nekončí, automobilka totiž hodlá podobný falešný zavazadlový prostor některému z majitelů konkurenčních aut skutečně dát. Na svém Facebooku a Instagramu tak vyzvala fanoušky, aby označili dva lidi, kteří mají malé auto jiné značky a podobné zvětšení zavazadlového prostoru by uvítali. Na Instagramu má příspěvek, v němž je třeba explicitně označený Peugeot 208, přes 450 komentářů.
Výherce soutěže pojmenované "Extra Boot Škoda" - v překladu extra kufr Škoda - chce francouzské zastoupení vylosovat 6. dubna. V pravidlech je možné se dočíst, že samotný nosič a platformu s nosností 54 kilo vyrábí firma Westfalia a má hodnotu 700 eur, v přepočtu přes 16,5 tisíce korun, a je plně schválený k provozování na silnicích.
Box, neboli falešný kufr, bude mít oranžovou barvu a má evokovat design malé Škody, není však určený pro provoz na pozemních komunikacích. "Výherce je jasně informován a přísně se mu zakazuje jezdit s tímto dekorativním objektem v běžném provozu," stojí v pravidlech. Tak alespoň ten nosič si může šťastný výherce na tažné zařízení zapojit.
Škoda k celé kampani natočila i video
Reklamní kampaně, využívající modely konkurence, nejsou v automobilovém světě něco úplně výjimečného. Dlouhou historii mají především v Americe, ale známé jsou i z Česka. Vzpomenout můžeme na pár let starou kampaň jihokorejského Hyundai, které používalo ve svých spotech různé narážky na Škodu. Tu titulovalo mimo jiné jako "souseda z Boleslavi" a ukazovalo, jak bude malinký.