Hyundai Kona Electric vs. Ioniq Electric
Došlo i na souboj elektrických Hyundai, a to přesto, že minimálně papírově není tento souboj příliš rovný. Kona totiž spadá mezi malá SUV, Ioniq je typický zástupce nižší střední třídy. Prostorově jsou ale na tom podle ADAC překvapivě hodně podobně, a to i co se velikosti kufru týká. Kona pak i přes elektrický pohon vyniká tam, kde spalovací SUV. Je těžší, méně úsporná a dražší, má ale třeba vyšší světlou výšku.
Nutno ale podotknout, že ADAC vzal do testu elektrickou Konu s větší baterií (64 kWh místo 39,2 kWh) a vyšším výkonem, což se podepsalo i na ceně. K dispozici je totiž i slabší verze s nižší kapacitou a dojezdem, tím pádem ale také nižší cenou. Ještě víc to vynikne v kontrastu s modelem Ioniq, který se nabízí jen s jednou relativně malou baterií (ADAC měl ještě verzi před modernizací s kapacitou 28 kWh, ta po ní už nabízí kapacitu 38,3 kWh a dojezd podle WLTP 311 km). Pro testovaná auta ADAC naměřil dojezd 375 km u Kony s baterií o kapacitě 64 kWh, respektive 210 km u Ioniqu s baterií o kapacitě 28 kWh.
Srovnání Kona Electric vs. Ioniq Electric
|
Hyundai Kona EV |
Hyundai Ioniq EV |
Motor: |
elektromotor |
elektromotor |
Výkon / Toč. moment: |
150 kW / 395 Nm |
88 kW / 295 Nm |
Zrychlení / Max. rychlost: |
7,6 s / 167 km/h |
9,9 s / 165 km/h |
Hmotnost: |
1725 kg |
1470 kg |
Koeficient odporu vzduchu / čelní plocha |
0,29 / 2,37 m2 |
0,24 / 2,2 m2 |
Výška karoserie: |
157 cm |
145 cm |
Výška sedadla / prostor mezi sedákem a stropem: |
52 cm / 125 cm |
41 cm / 116 cm |
Známka za nastupování a vystupování: |
2,4 |
2,6 |
Objem kufru (měření ADAC): |
225 / 1070 l |
260 / 1060 l |
Euro NCAP: |
5* |
5* |
Bezpečnost chodců: |
62 % |
70 % |
Spotřeba (udávaná / měření ADAC): |
15 / 19,5 kWh/100 km |
11,5 / 14,7 kWh |
Hodnocení ADAC EcoTest: |
4* |
5* |
Cena od: |
1 104 990 Kč |
919 095 Kč* |
* Cena u Hyundai Ioniq Electric je přepočtena z německé udávané ADAC, protože v Česku se již nabízí varianta s větší baterií za nejméně 899 990 Kč.
I v souboji elektromobilů nakonec zvítězila klasická karoserie nad SUV. Ioniq Electric je lehčí, má lepší aerodynamiku, lépe chrání chodce, spotřebuje méně elektrické energie, dosáhl na lepší výsledek v EcoTestu a je i levnější. Kona Electric je naproti tomu dynamičtější, vyšší a prostornější.
Celkové skóre (SUV : klasická karoserie): 4 : 6