Jan Matoušek
14. 10. 2019 6:02
SUV pomalu, ale jistě vytlačují z nabídek jednotlivých výrobců auta s dříve běžnou karoserií hatchback, sedan či kombi. Mají ale sportovně-užitková auta skutečně tolik výhod, že po MPV brzy dost možná vymažou i další automobilové segmenty? Německý autoklub ADAC se to rozhodl zjistit u deseti dvojic, z nichž jeden model je SUV a druhý má klasickou karoserii.
Mazda CX-3 vs. 2
Dvojice od Mazdy, podobně jako na předchozím slidu Volkswagen, sdílí jednu a tutéž platformu. Přesto jsou výsledky oproti německé dvojici naprosto odlišné. Zatímco u ní bylo SUV prostornější, tady jsou si obě karoserie co do velikosti prakticky rovny. A není to jen o kufru. Výhodou CX-3 je alespoň více místa na hlavu. Navíc může mít SUV pohon všech kol, což klasický hatchback v Evropě nenabízí (v Japonsku je však Mazdu 2 možné koupit i se čtyřkolkou).
Malý hatchback je znatelně lehčí, a tím pádem také úspornější. ADAC nicméně upozorňuje na fakt, že základní CX-3 je znatelně silnější než základní Mazda 2, která pak ani dále nenabízí srovnatelně silný motor. To tedy ovlivňuje spotřebu. Přesto však SUV vyšlo z ADAC EcoTestu lépe, protože vypouští méně výfukových plynů. CX-3 je pak sice také dražší, má ale k dispozici více asistenčních systémů.
Srovnání CX-3 vs. 2
|
Mazda CX-3 2.0 Sky-G |
Mazda 2 1.5 Sky-G |
Motor: |
atmosferický benzinový čtyřválec |
atmosferický benzinový čtyřválec |
Výkon / Toč. moment: |
89 kW / 207 Nm |
66 kW / 148 Nm |
Zrychlení / Max. rychlost: |
9,0 s / 192 km/h |
9,4 s / 183 km/h |
Hmotnost: |
1255 kg |
1052 kg |
Koeficient odporu vzduchu / čelní plocha |
neudáváno |
neudáváno |
Výška karoserie: |
154 cm |
150 cm |
Výška sedadla / prostor mezi sedákem a stropem: |
49 cm / 124 cm |
44 cm / 117 cm |
Známka za nastupování a vystupování: |
2,5 |
2,6 |
Objem kufru (měření ADAC): |
210 / 925 l |
240 / 930 l |
Euro NCAP: |
4* |
4* |
Bezpečnost chodců: |
84 % |
84 % |
Spotřeba (udávaná / měření ADAC): |
6,2 / 6,6 l/100 km |
4,9 / 5,7 l/100 km |
Hodnocení ADAC EcoTest: |
3* |
2* |
Cena od: |
412 400 Kč |
390 900 Kč |
V klání japonských aut nakonec zvítězilo SUV. Mazda CX-3 je dynamičtější, vyšší, má výše umístěná sedadla, lépe se do ní nastupuje a získala vyšší hodnocení v EcoTestu. Mazda 2 kontruje pouze nižší hmotností, lepší spotřebou a nižší cenou. ADAC pak konstatuje, že CX-3 je modernějším vozidlem.
Celkové skóre (SUV : klasická karoserie): 5 : 3