Více místa pro cestující a ladnější linie než v případě minulé generace. Tak lze jednoduše charakterizovat nejmarkantnější mezigenerační změny středně velkého sportovně užitkového vozu automobilky Mercedes-Benz.
Aby tvary vozu skutečně nic nerušilo, odstranili technici ze střechy tradiční ploutev a všechny potřebné antény integrovali do vnějších zpětných zrcátek a rovněž střešního spojleru.
S příchodem nové generace zmizí v propadlišti dějin původní označení tohoto automobilu, tedy GLK. Nově auto ponese na zadní části karosérie označení GLC, což symbolizuje, že spadá do rodiny tradiční třídy "C".
Konstruktéři novinku prodloužili. Na délku bude měřit 4857 milimetrů. Výrazně delší je vzdálenost mezi osami kol - byla prodloužena o 118 milimetrů, což znamená, že rozvor je teď 2870 milimetrů.
Výrobce informuje, že cestující se uvnitř budou mít lépe. Například prostor pro kolena zadních cestujících se zvětšil o 57 milimetrů, šířka v oblasti ramen a loktů vpředu i vzadu od 28 do 57 milimetrů.
Objem zavazadlového prostoru narostl o 110 litrů a jeho hodnota je nyní velmi solidních 580 litrů. Na jeho dno lze uložit desku o rozměrech 1100 x 1320 milimetrů.
Mercedes vůz vybaví novými nebo přepracovanými motory. Ty mají mít, v porovnání s dosluhující generací, až o 19 procent nižší spotřebu paliva.
Například základní dieselový agregát 220d s výkonem 170 koní by měl zvládnout ujet stokilometrovou vzdálenost jen na pět litrů nafty.
Zlepšení spotřeby napomáhá také snížení hmotnosti vozu o citelných 80 kilogramů.
Pojede i na elektřinu
Mezi pohonnými jednotkami se objeví i hybridní soustrojí, které dokáže automobil rozjet až na 235 kilometrů v hodině a čistě na elektřinu ujede až 34 kilometrů.
GLC bude sériově vybaveno podvozkem s tlumiči s variabilní charakteristikou, na přání bude ale v nabídce také vzduchové odpružení.
Všechny verze GLC dostanou trvalý pohon všech kol se základním rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55.
Mezi elektronickými asistenčními systémy se objeví prakticky všechny ty, které již nabízí Mercedes-Benz třídy C, tedy například i systém pro rozpoznání hrozícího nárazu zezadu.
Systém řízení jízdní dynamiky (Dynamic Select), využívaný i v jiných modelech, nyní v GLC nabídne i další možnosti pro jízdu v terénu. První Off Road je určen pro jízdu v lehkém terénu, další pro strmá stoupání, k dispozici je také speciální režim pro vyprošťování uvízlého vozu či nastavení pro tažení přívěsu.
Rodiče ocení i drobnost spočívající ve schopnosti sedačky spolujezdce rozeznat automaticky přítomnost dětské autosedačky. V takovém případě auto samo deaktivuje čelní airbag a opět jej zapne po demontáži dětské sedačky.