Jak se v Česku prodávají ojetiny? Více než třetina jich má stále stočený tachometr

Martin Přibyl Martin Přibyl
6. 2. 2019 6:06
V celém Česku bylo vloni podle statistik autobazaru AAA Auto inzerováno lehce přes 900 tisíc aut k prodeji. Nového majitele jich ale podle Cebie našlo jen 765 tisíc. O jaké vozy mají Češi zájem? Jakou vyžadují výbavu? Kolik jsou ochotni zaplatit a kolik aut bylo stočených? Podívejte se do exkluzivního přehledu.

Statistiky vycházejí z informací společnosti Cebia o prodaných vozech a z údajů největší sítě českých autobazarů AAA Auto o inzerci ojetin a autech prodaných v rámci jejích jednotlivých poboček.

Foto: Martin Přibyl

Vyhřívaná sedadla má téměř polovina ojetin

Jak statistiky Cebie zahrnující všechny ojeté vozy prodané v Česku, tak interní statistiky AAA Auto, které zohledňují jen auta, jež našla nového majitele v síti tohoto největšího českého autobazaru, potvrzují to, že zájemci o ojetiny už se nespokojí s holou výbavou. Elektrické ovládání oken a centrální dálkové zamykání mají tři čtvrtiny prodaných aut, více než polovina nabízí tempomat nebo litá kola. Téměř polovina pak disponuje i vyhřívanými sedadly. Nezbytností je i klimatizace.

Barva naopak zase až tak rozhodující není. Zatímco u nových vozů volí polovina zákazníků bílou (28,9 procenta) nebo šedou (24,3 procenta) barvu, u ojetin si zájemci mohou vybírat z širší palety odstínů a podíly jsou vyrovnanější: bílá má 19 procent, šedá 18 procent, černá 16 procent, modrá 14 procent a stříbrná 11 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy