Letité modely jako nové. Automobilky stále prodávají i třináct let staré vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 3. 2020 6:03
Životní cyklus nového auta trvá kolem pěti až šesti let. Za tu dobu projde model modernizací, a mnohdy ne jednou, aby jej následně nahradila nová generace. Existují ale také auta, která tak trochu přežila vlastní smrt, a stále se nabízí, ačkoliv vznikla třeba v roce 2007. Mnohdy lze podobné modely koupit i na českém trhu, jak dokazuje následující galerie.
Foto: Fiat

Fiat 500 & Panda

V roce 2007, padesát let po premiéře modelu Nuova 500, odhalil Fiat novodobou "pětistovku". A městské auto, vyráběné v Polsku, se i kvůli retro designu stalo ihned bestsellerem. Dokonce tak velkým, že do dnešních dnů přežilo víceméně jen s drobnými změnami designu. Přesto se třeba loni stal Fiat 500 25. nejprodávanějším novým autem v Evropě. Sluší se také zmínit, že ačkoliv auto pochází z roku 2007, jeho platforma je starší - sdílí ji totiž s Fiatem Panda z roku 2003. Před pár dny Italové dokonce odhalili nástupce, který bude již jen elektrický, ani to ale nebude znamenat konec 500. Ta by měla ve výrobě setrvat minimálně do roku 2021, i proto také dostala začátkem letošního roku mild hybridní pohon.

A pokud je řeč o Fiatu 500, nesmíme zapomenout ani na Fiat Panda. Současná generace měla premiéru na frankfurtském autosalonu v roce 2011 a i ona technicky částečně vychází z Pandy z roku 2003. A stejně jako v případě modelu 500 jde v Evropě stále o bestseller, loni se dokonce Panda dostala mezi nejprodávanějších dvacet modelů. Ani ona se tak do důchodu nechystá a po vzoru "pětistovky" dostala mild hybridní pohon.

 

Právě se děje

Další zprávy