Radek Daniel
30. 3. 2018 13:39
Letos je to 50 let, co se v socialistickém Československu začala vyrábět legendární dodávka Škoda 1203. Spolupracovník redakce Radek Daniel ji toužil celý život řídit. Až nyní se mu podařilo usednout za volant kempovací verze určené pro Svazarm a starší hasičské varianty s typickou houkačkou. Jak se taková auta v kontextu dnešní doby ovládají? Čtěte v galerii.
Za volantem
Umisťuji se za volant a zjišťuji, že prostoru tady pro moji 186 centimetrů vysokou postavu není nazbyt. Sedadlo není posuvné, a i kdyby bylo, dále dozadu ho stejně nelze umístit. Volant samozřejmě také není v žádném směru nastavitelný.
"Právě tento pevný sloupek byl příčinou mnoha vážných i smrtelných úrazů řidičů "dvanáctsetrojek". Po nárazu se na něj prostě napíchli," popisuje dosti morbidní skutečnost Kucharski. To i přesto, že vůz není schopen vyvinout příliš velkou maximální rychlost. "Když jsme jeli do Polska, na dálnici to šlo rozjet tak maximálně na 80-90 kilometrů v hodině.